https://i.ibb.co/Jj8r058K/mijanka.pnghttps://i.ibb.co/zhQzJXW5/mijanka2.pngI choć umowy kredytowe są podpisane do 2030r z opcją do 2035 ale Azoty przekroczyły konwenanty i dwa główne kredyty inwestycjyne są istotone. Sama kwota przekwalifikowane jako krótkoterminowa jest mniejsza ale niwiele.
1,36 mld z długu w USD
1,88 mld z długu w EUR.
Azoty podpisały memorandum
https://i.ibb.co/cSjNkJf4/polimery2.pngSumarycznie dług to 3,25 mld
Sam port i jego rozbudowa to gruba kasa skoro sama inwestycja w port kosztowała 1,1 mld zł a więc dolarowa część by była spłacona na nabywającym widzę PKN Orlen Paliwa
Azoty wystawiły kary umowne dla HEC na ponad 920 mln zł tzn że to połowa kredytu w EUR pozostaje drugie tyle ha ha
a ile wynosi kapitał zakładowy Polyolefins?
Patrzymy do KRS
https://i.ibb.co/S760XTtS/polyolefins2.pngAno 0,9 mld czyli tyle ile nam brakuje i tu jest to dość czytelne że jak MAP dokapitalizuje to via Polyolefins
No tak ale jest jeszcze ten kredyt obrotowy w USD na 180 mln czyli 0,65 mld zł i to ładnie się sumuje w medialanie opisane 1,6 mld zł
o ten kapitał 0,65 mln może pojawić się w formie pożyczyki a wtedy po spłacie lwiej części długu konwenanty nie zadziałają a pamiętajmy że od Polimex możemy dostaś kar umownych ponad 250 mln zł.
Pudelek pisze o presji, podaje powód, a ja piszę swoje że MAP jak wejdzie to via Polyolefins bo tu Azoty same nie dały zbytnio rady.
Na mapce jest też linia kolejowa 437 i obcznice która ma kosztować 48 mln EUR ale 33 mln EUR to był grant...(w 2024 roku)