Spółka systematycznie zmierza w kierunku bardziej powtarzalnych przychodów: seriale, umowy ramowe z producentami gier itd.., co czyni ich biznes bardziej przewidywalnym, a w konsekwencji bardziej rentownym - i to zaczyna być widoczne w rachunku zysków i strat:
- jeśli popatrzy się na wyniki w ujęciu całorocznym, to lata 2019-2021 z roku na rok przyniosły stopniową poprawę zarówno sprzedaży, jak i wyników netto;
- natomiast rok 2022 już teraz wygląda na przyrost skokowy, a nie stopniowy: przychody już po 3 kwartałach są takie jak za cały (dotychczas rekordowy) rok 2021, a zysk przypadający na jedną akcję za sam tylko rekordowy 3Q 2022 to 1,62 PLN;
- progres wyników na poziomie netto w porównaniu do rekordowego 2021 jest dodatkowo większy, niż się na pierwszy rzut oka wydaje, gdyż w 3Q2021 część wyniku to rozliczenie dotacji covidowej;
- dodatkowym pozytywnym czynnikiem, który zaczyna wpływać na rentowność jest wejście PLI na amerykański rynek reklamy, gdzie są dużo wyższe marże niż w PL, a sam rynek jest dużo większy - PLI konkuruje ceną, gdyż i tak jest tańszy niż ich amerykańska konkurencja, co jest dość istotne w warunkach nadciągającego spowolnienia (reklama jest b.wrażliwa na koniunkturę gosp.);
- obawy o ew. negatywny wpływ "Wiedźmina" są bezpodstawne - dla PLI współpraca z Netflixem to jest bardzo pozytywny game-changer (na różne sposoby, także m.in. poprzez większą rozpoznawalność w branży reklamowej w US, dalszą współpracę z Netflix itd.).
To takich kilka moich przemyśleń na szybko (cdn.).
Jeżeli jest błąd w moim rozumowaniu, to poproszę o konstruktywną krytykę.