Witajcie
Patrząc na biznes, to skąd zaczęli i gdzie dziś są:
· Zegarki, drewno na zewnątrz, prosty mechanizm wewnątrz, dostępne w miarę cenowo, pozycjonowane na gościa eko, takiego co chce się wyróżnić, coś obok hipstera (tak, tak, to cały czas się zmienia).
· Rozwinęli się i poszli w bransoletki, ozdoby i wiele drobnych produktów. Widać to zarówno po raporcie, jak i wizycie na Giftbay
· To istotne, bo zegarki były droższe, może większa marża. Te drobnostki też generują zysk ale jeśli firma w jakiś sposób partycypuje w kosztach wysyłki, to inaczej to wygląda dla zegarów a inaczej dla produktów za 45 zł.
· Zastanawiałem się jak się pozycjonują? Bo przy zegarkach to jeszcze mogło wyglądać na taki unikalny produkt ale teraz to wygląda jak „producent drewnianych gadżetów”. Na pewno nie jest to nic unikalnego i wyjątkowego. Na pewno też nic nie ma wspólnego z marką premium.
· Współpraca z Kruk. Wiem, że dla wielu z Was to było jakieś WOW ale Kruk to inny produkt i grupa docelowa. Może coś tu zrobią specjalnie dla Kruka, ok ale jeśli to będzie próba pozycjonowania pod premium jakim jest Kruk, to kłóci się to z pozostałymi produktami (nie wchodząc w szczegóły jest coś takiego jak spójność, architektura marki).
· I teraz zagranica „wood watches” , pierwsze co wyskakuje to świetny serwis
linkhttps://www.holzkern.com/en/shop/watches/men.html . Są tez okulary. Świetna strona, budowa, ceny też już na poziomie europejskim. Niech was nie zmylą wyższe ceny, bo to nie znaczy że Plant może też za tyle sprzedawać. To znaczy tylko tyle, że koncept nie jest wyjątkowy jeśli chodzi i Europę i że tam jest już w tej niszy mocna konkurencja.
· Gdzie więc dziś jest Plan? Chyba sam nie wie i szuka swojego pozycjonowania. Trochę na dziś jak „drewniany rzemieślnik”. Tu jest wyzwanie.
P.S. Jeśli ktoś chce się odnieść to tego, zwłaszcza Opiekun forum, to proszę o konkretny, tak by inni użytkownicy mieli z tego wartość.