Forum Giełda +Dodaj wątek
Opublikowano przy kursie:  24,20 zł , zmiana od tamtej pory: -39,42%

OT Port Gdynia zwiększa wydajność i moce przeładunkowe

Zgłoś do moderatora
Było o tym odpłatnie w "Parkiecie" , a poniżej bezpłatnie.

24.01.2023
Należący do Grupy OT Logistics OT Port Gdynia zwiększy potencjał przeładunkowy dzięki zakupowi Shiploadera, maszyny umożliwiającej załadunek statków szybszy o 50% w stosunku do obecnie stosowanej technologii. Shiploader to strategiczna inwestycja OT Port Gdynia, dzięki której roczny potencjał przeładunków masowych, drobnicowych i agro wzrośnie do 4,7 mln ton.

Roczna zdolność przeładunkowa ładunków drobnicowych i ładunków masowych (w tym agro) wynosi łącznie ok. 4 mln ton, a za sprawą inwestycji roczny potencjał przeładunku w OT Port Gdynia wzrośnie do 4,7 mln ton. Część nowych mocy przerobowych, pozyskanych dzięki inwestycji, zostanie przeznaczona na przeładunki zboża dostarczanego z Ukrainy, z uwagi na wciąż utrzymującą się blokadę transportu przez Morze Czarne.

- Shiploader to maszyna o bardzo dużej wydajności do szybszego załadunku zboża na statki. Jej zakup to strategiczna inwestycja dla OT Port Gdynia, ale również istotna w skali Grupy OTL oraz dla całego wybrzeża, czyli polskich portów. Zyskujemy ogromną przewagę konkurencyjną. Będzie to jedyny mobilny shiploader na polskim wybrzeżu. Większość terminali morskich przeładowujących produkty agro posługuje się technologią opartą na wykorzystaniu dźwigów z chwytakami, a tylko nieliczne posiadają urządzenia do załadunku ciągłego, ale są to urządzenia o mniejszej wydajności niż Shiploader zakupiony przez OT Port Gdynia – podkreślił Prezes Zarządu OT Port Gdynia Jerzy Majewski.

Urządzenie pozwoli zwiększyć szybkość załadunku zbóż o 50%, w odniesieniu do obecnej wydajności uzyskiwanej przy użyciu dźwigów z chwytakami.

OT Port Gdynia jest uniwersalnym terminalem drobnicy konwencjonalnej. Terminal posiada dominującą pozycję w Polsce w przeładunku towarowego w technologii ro-ro (ładunki toczne, naczepy) oraz przeładunku i magazynowaniu papieru oraz wyrobów papierniczych w tym celulozy. OT Port Gdynia współpracuje z liderami na rynku międzynarodowym i krajowym. OT Port Gdynia to spółka z notowanej na GPW Grupy Kapitałowej OT Logistics.

Grupa OT Logistics to największy i najbardziej wszechstronny operator portowy w Polsce świadczący usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne. Podstawowym obszarem działalności Grupy OTL są rynki Europy Środkowo-Wschodniej, głównie: Polska, Czechy, Słowacja, Węgry i Chorwacja.

Więcej:
https://www.gospodarkamorska.pl/ot-port-gdynia-zwieksza-wydajnosc-i-moce-przeladunkowe-dzieki-strategicznej-inwestycji-68986

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
OTLOG 0,00% 14,66 2025-10-10 16:40:26
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.