Makarony Polskie po rekordowym roku mają apetyt na przejęcia i rozwój organiczny, akcjonariusze mogą liczyć na wzrost dywidendy
Grupa Makarony Polskie, specjalizująca się w szerokim portfolio makaronów oraz dań gotowych, wskazała we wstępnych, szacunkowych danych finansowych, że w roku 2023 zanotowała istotny wzrost rentowności – na poziomie EBITDA o 3,4 pkt. proc., do 16,3%, a na poziomie netto – o 1,8 pkt. proc., do 9,3%. W rezultacie przy wzroście przychodów o 8% rdr, do blisko 355 mln zł, zysk EBITDA i netto wzrósł o ponad 30% rdr, odpowiednio do prawie 58 mln zł i blisko 33 mln zł. Patrząc na ostatnie trzy lata, średnioroczne tempo wzrostu przychodów (CAGR) to 45%, wyniku EBITDA 87%, a zysku netto aż 127%, co podkreślił podczas prezentowania Marcin Zieliński, Dyrektor ds. Rozwoju i Sprzedaży.
–
Jest to efekt naszych inwestycji i dobrych decyzji sprzed lat. Bardzo udane było przejęcie makaronowej firmy SAS w 2022 roku, a pełne efekty synergii obserwujemy od połowy 2023 roku wraz z inkorporacją tej firmy. Dodatkowo, nasze nowe linie makaronów premium są w pełni obłożone, zamierzamy dalej zwiększać moce w ślad za niezaspokojonym popytem na nasze produkty. Podobnie wstrzeliliśmy się z daniami gotowymi, których w zeszłym roku dostarczyliśmy na 3 mln tacek. Umiejętnie potrafimy także korzystać ze swoich marek oraz dostarczać duże wolumeny pod markami sieci handlowych – wskazał Zenon Daniłowski, Prezes Zarządu Makarony Polskie S.A.
https://pandl.pl/makarony-polskie-po-rekordowym-roku-maja-apetyt-na-przejecia-i-rozwoj-organiczny-akcjonariusze-moga-liczyc-na-wzrost-dywidendy/