Poniżej wklejam odpowiedź prezesa Bartłomieja Herodeckiego na wysłany wczoraj przeze mnie email. Przeczytajcie uważnie.
Szanowny Panie,
1. Z gory przepraszam za brak polskich znakow - pisze z komputera zagranicznego
2. Prosze wg uznania przekazywac nasza korespondencje dalej.
3. W poniedzialek, po moim powrocie z wyjazdunsluzbowego przygotuje komunikat nt wplywu zbycia udzialow w direct fly na wynik spoki. Przepraszam za brak tej informacji we wczorajszym komunikacie.
4. Do sprzedazy direct fly uab przygotowywalismy sie od prawie roku. Dokladnie zrobilismy research nt wartosc rynowej spolek z certyfikatem AOC. Ceny wachaja sie od 40-100 tys euro. Taka jest wartosc rynkowa certyfikatu i kazdy znawca (prawdziwy ) branzy lotniczej to Panu potwierdzi.
5. Od kilku tygodni negocjowalem zbycie udzialow spolki, ale wszyscy potencjalni nabywcy stawiali warunek posiadania przez spolke certyfikatu AOC jak i koncesji. Zgodnie z prawem UE koncesja moze byc przyznana wylacznie podmiotowi, ktory udowodi, ze 50% +1 glosow jest w rekach obywatela UE. Aerfinance z uwagi na duze rozwodnienie mial problem z wykazaniem tego, stad decyzja o sprzedazy do podmiotu o prostej strukturze wlascicielskiej.
6. W momencie uzyskania koncesji direct fly zostanie sprzedany docelowemu inwestorowi. Caly ten proces bedzie kontrolowany przez Zarzad Aerfinance a platnosc za udzialy zostanie skierowana bezposrednio na konto Aerfinance. Jezeli uda sie uzyskac wyzsza cene niz rzeczone 60 tys euro ( uwazam, ze maksymalna realna cena to 65-70k euro) to cena po ktorej aerfinance plc zbyl udzialy zostanie automatycznie podniesio a o ta kwote. (Postednik nie zarabia nic)
Prosze mi uwierzyc, ze dlugo analizowalem mozliwe scenariusze w powyzszym temacie. Choc jest to wariant trudny do wytlumaczenia, jest on w swojej konstrukcji najsprawniejszy do przeprowadzenia pod katem glownego celu (koncesja)
W razie pytan pozostaje do dyspozycji
Z powazaniem
Bartlomiej Herodecki