Podzia³ budowy A2 £ódŸ - Warszawa na piêæ odcinków to szaleñstwo - mówi Marek Micha³owski, prezes firmy Budimex. - Gdyby by-
³y gotowe plany, to mo¿na dzieliæ i szukaæ mniejszych wykonawców. Ale w systemie "zaprojektuj i zbuduj" to nie ma kompletnie sensu.
- Ka¿dy pomys³ ma swoje dobre i z³e strony - mówi nieoficjalnie prezes jednej z du¿ych firm drogowych dzia³aj¹cych na polskim rynku.
- Kontrakty mo¿e dostaæ piêæ ró¿nych firm i zapewne rz¹dowi uda siê uzyskaæ ni¿sz¹ cenê. Ale jest te¿ ryzyko, ¿e któryoe z odcinków nie
zostanie ukoñczony na czas.
- Podzielenie odcinków pozwoli nam zaprosiæ do przetargu wiêcej firm - przekonuje Tomasz Rudnicki, zastêpca generalnego dyrektora
dróg krajowych i autostrad. - Liczba odcinków uzale¿niona jest od liczby wêz³ów, tak by gotowe fragmenty trasy mog³y byæ od razu
oddawane do u¿ytku.
W osobnym przetargu GDDKiA planuje wybraæ firmê zarz¹dzaj¹c¹ budow¹ ju¿ na etapie powstawania projektu, która potem ma koordynowaæ
prace wszystkich wykonawców.
- Wa¿ne, ¿e decyzje o budowie drogi zapadaj¹ szybko - mówi Roman Wieczorek, prezes firmy Skanska. - Niezale¿nie od tego, w jakim
systemie bêdzie realizowana inwestycja, wa¿ne, by by³ skuteczny.
Pierwsze przetargi na projekt i wybudowanie A2 maj¹ zostaæ og³oszone pod koniec marca
Chyba ten tekst rozszyfrujecie, dla chcącego nic trudnego.