Forum Giełda +Dodaj wątek
Opublikowano przy kursie:  0,20 zł , zmiana od tamtej pory: -75,00%

MTrans 1Q 2017 Raport Esencja. Jest dobrze. Nieco lepiej niz dobrze.

Zgłoś do moderatora
Charakterystyka istotnych dokonań lub niepowodzeń Emitenta w I kwartale 2017 r., wraz z opisem najważniejszych czynników i zdarzeń, w szczególności o nietypowym charakterze, mających wpływ na osiągnięte wyniki.

Istotne zmiany pozycji bilansu
Porównując I kwartał 2016 r. z I kwartałem 2017 r. można zaobserwować znaczący wzrost w pozycji aktywa trwałe z kwoty 686 757,11 zł do kwoty 1 423 857,46 zł, który jest związany z powiększeniem floty samochodowej. Również w aktywach obrotowych można zaobserwować wzrost o 16,1% względem I kwartału z roku ubiegłego spowodowany wzrostem środków pieniężnych.
Zobowiązania krótkoterminowe zwiększyły się w I kwartale 2017 r. względem I kwartału 2016 r. o zobowiązania z odroczonym terminem płatności dotyczące zakupionej floty.
Dodatkowo, w każdym okresie należności krótkoterminowe były z znaczącym stopniu wyższe od zobowiązań krótkoterminowych, co świadczy o wysokim stopniu płynności finansowej Emitenta.
Istotne zmiany z pozycji rachunku zysków i strat
Emitent w I kwartale 2017 roku w porównaniu do I kwartału roku 2016 zwiększał stopniowo skalę prowadzonej działalności. Przychody ze sprzedaży w I kwartale 2017 roku wzrosły o 27,8 proc. względem przychodów z I kwartału roku 2016. Należy również zwrócić uwagę na fakt, iż Emitent poprawił rentowność na każdym poziomie prowadzonej działalności, zarówno na poziomie sprzedaży, operacyjnym jak i netto.
M-Trans S.A.
ul. Juranda ze Spychowa 29
03-257 Warszawa
W I kwartale 2017 roku Emitent osiągnął zysk netto w wysokości 58 489,18 zł, co w porównaniu z I kwartałem 2016 r., w którym wykazano stratę jest istotnym osiągnięciem.
Na redukcję kosztów złożyło się kilka czynników, ale są to w szczególności niższe ceny ropy, wymiana floty, która przyczyniła się do zmniejszenia kosztów związanych z naprawą oraz zakupem części zamiennych oraz pozyskiwanie bardziej rentownych zleceń transportowych.
5. Stanowisko odnośnie do możliwości zrealizowania publikowanych prognoz wyników na dany rok w świetle wyników zaprezentowanych w raporcie kwartalnym.
Emitent w I kwartale 2017 roku uzyskał zysk netto w wysokości 58 489,18 zł. Mimo wysokości osiągniętego zysku za I kwartał 2017 roku Emitent spodziewa się znacznego wzrostu przychodów w II oraz III kwartale 2017 roku, co pozwala przypuszczać, że wypracowanie prognozowanego zysku netto na koniec roku obrotowego w kwocie 1.100.000 zł będzie możliwe.
6. Opis stanu realizacji działań i inwestycji Emitenta oraz harmonogramu ich realizacji, o których Emitent informował w dokumencie informacyjnym.
W omawianym okresie Emitent koncentrował się zasadniczo na realizacji zakładanych celów emisji wskazanych w dokumencie informacyjnym Emitenta. W I kwartale 2017 roku Emitent podejmował działania, których celem był odbiór części floty samochodowej.

7. Inicjatywy nastawione na wprowadzenie rozwiązań innowacyjnych w przedsiębiorstwie.
W raportowanym okresie nie prowadzono żadnych działań nastawionych na wprowadzenie rozwiązań innowacyjnych w przedsiębiorstwie.
Spółka zajmuje się specjalistycznym transportem materiałów budowlanych, elementów gabarytowych, stali, drewna, kontenerów oraz maszyn budowlanych. Dysponuje nowoczesnym taborem odpowiednio przygotowanych do tego samochodów samowyładowczych oraz wykwalifikowanymi pracownikami, dzięki temu może zaoferować szeroki wachlarz usług na najwyższym, europejskim poziomie.
8. Informacje dotyczące liczby osób zatrudnionych przez Emitenta w przeliczeniu na pełne etaty.
Liczba zatrudnionych pracowników w przeliczeniu na pełne etaty
na 31.03.2016 r.
M-Trans S.A. - 21 pracowników
Oświadczenie Zarządu
Zarząd M-Trans S.A. oświadcza, że według jego najlepszej wiedzy, kwartalne sprawozdanie finansowe i dane porównawcze zostały sporządzone zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości i odzwierciedlają w sposób prawdziwy, rzetelny i jasny sytuację majątkową i finansową Spółki oraz jej wynik finansowy.

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
MTRANS 0,00% 0,05 2019-02-15 01:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.