1. Za nami kolejny świetny kwartał. Okres, który zawsze był historycznie dla spółki najgorszy zakończyliśmy symboliczną stratą netto rzędu 0,34 mln zł vs ponad 2,4 mln zł straty w 1Q 2016 r. Od 2008 r. ani razu spółce nie udało się nawet zbliżyć do tak dobrego wyniku kwartalnego w tym okresie.
2. Przychody spółki w 1Q 2017 r. wzrosły o kilka % w porównaniu do przychodów wypracowanych w 1Q 2016 r. i zamknęły się kwotą 7,2 mln zł. Na uwagę w tym przypadku zasługuje fakt, że spółka w porównaniu z 1Q 2016 r. miała o kilka salonów mniej, a część spółek z branży obuwniczej (w raportach miesięcznych) w styczniu i lutym 2017 r. pokazało takie sobie wyniki sprzedażowe. Zatem zadziałał w 1Q efekt lepszego zatowarowania sklepów i wyższej sprzedaży z każdego metra, jak również zadziałał efekt rozwoju kanałów internetowych, które domniemam, że rosną z bardzo pozytywną dynamiką.
3. Marża brutto ze sprzedaży wzrosła w 1Q 2017 do poziomu 56,6% vs 45% w 1Q 2016 r. Zatem to pokazuje, że świetnie sprawdza się model biznesowy oparty o nowy wysoko marżowy asortyment, jak i nowe materiały wykorzystywane do części sprzedawanych towarów.
4. Koszty sprzedaży o ogólnego zarządu spadły w 1Q 2017 r. do 4,56 mln zł wobec 5,5 mln zł w 1Q 2016 r. i wobec 5,2 mln zł w 4Q 2016 r. zatem mamy dalszą kontynuację procesów restrukturyzacyjnych na poziomie kosztowym, choć uważam, że zbliżyliśmy się przy tej wielkości sieci, nakładów na marketing i działaniach rozwojowych do poziomu bliskiemu optymalnemu (ale być może jeszcze jakiś potencjał obniżki będzie, zobaczymy w kolejnych kwartałach)
5. Spółka jest rewelacyjnie zatowarowana co widać po dawno nienotowanym poziomie zapasów, a to z kolei daje szansę na dalsze zwiększanie efektywności sprzedaży w stosunku do każdego metra powierzchni sklepowych
6. W 1Q 2017 spółka w stosunku do 4Q 2016 r. zmniejszyła zobowiązania długoterminowe o 30 tys. zł do 4,3 mln zł, kredyty i pożyczki krótkoterminowe o 0,3 mln zł do 1,97 mln zł, zobowiązania handlowe o 0,45 mln zł do 11,7 mln zł i pozostałe zobowiązania o 0,45 mln zł do 11,7 mln zł. Dobry sygnał, ale w zakresie struktury bilansowej spółka będzie musiała jeszcze popracować przez ładnych kilka kwartałów, aby zbliżyć się do poziomów wzorcowych
7. Wartość umowy consultingowej z firmą Żony Prezesa spadła już do poziomu 60 tys. zł łącznie za cały 1 kwartał podczas gdy rok temu za 1 miesiąc spółka płaciła więcej niż obecnie za trzy miesiące.
8. 1Q 2017 nie był łatwy dla branży co potwierdzają chociażby wstępne wyniki LPP (117 mln straty netto vs oczekiwania analityków na poziomie 73 mln zł straty i vs strata w 1Q 2016 na poziomie 65 mln zł netto (dynamika wzrostu poziomu straty sięgnęła zatem 80%). Wyniki sprzedażowe części spółek obuwniczych za styczeń i luty 2017 r. też nie powalały.
9. Prima Moda na dziś wyceniana jest przez rynek na 11,84 mln zł (podczas gdy za ostatnie 4 kwartały wykazała narastająco 36 mln zł przychodów, 1,22 mln zł zysku ze sprzedaży i 1,7 mln zł EBIT - oczywiście wyrzucam poza nawias wynik wygenerowany przez ujęcie znaku towarowego). Tymczasem Próchnik, który w 2016 r. wypracował 56,4 mln zł przychodów i 0,9 mln zysku ze sprzedaży i 1,34 mln zł EBIT wyceniany jest dziś na 55 mln zł. Z kolei Hubsytle, który działalność w głównej mierze opiera o sprzedaż internetową i markę sugarfree wypracował w 2016 r. ok. 22 mln zł przychodu, ponad 3,2 mln zł straty ze sprzedaży, a rynek wycenia tę spółkę na 34 mln zł. To porównanie pokazuje nam gdzie jesteśmy i gdzie możemy być.
10.Na dziś narastająco za ostatnie 4 kwartały mamy spółkę, która przy obecnej kapitalizacji notowana jest przy wskaźniki P/EBIT równym 6,9 (oczywiście po wyłączeniu poza nawias przeszacowania znaku towarowego) i przy wskaźniku P/E równym 11 (sugeruję spojrzeć jak wyglądają na dziś wskaźniki konkurencji - może pozazdrościć), a co ciekawe wchodzimy dopiero w pierwszy rok działalności kiedy spółka zbliżyła się do niskich poziomów kosztów działalności i świetnego zatowarowania. Przed spółką zatem szansa na wyraźną poprawę wyniku całorocznego. Jeśli tak się stanie, to nie musze mówić co to oznacza dla kursu przy obecnej kapitalizacji.
11.Na dziś Prima Moda ma zdecydowanie najniższą kapitalizację ze wszystkich spółek z branży i jak dla mnie przy tej kapitalizacji wygląda super, szczególnie w stosunku do potencjału poprawy wyniku, jak również tych wyników które wypracowała w ostatnich czterech kwartałach. Osobiście z dużym optymizmem patrzę w przyszłość. Spółka po restrukturyzacji może stać się jeszcze ciekawszym kąskiem do przejęcia.
12. Reasumując, wynik jak dla mnie super. Lepszy niż się spodziewałem. Mamy wyraźne potwierdzenie pozytywnych trendów zapoczątkowanych w poprzednich kwartałach.