Witam,
kolejne konkretne info:
Semax gotowy na pierwszy dzwonek
Odzieżowej spółce reanimowanej przez Skyline udało się dogadać z dostawcami i zapewnić towar do sklepów.
Skyline Investment, który podjął się reanimacji upadającej spółki Semax, jest zadowolony z ostatnich dokonań. Miesiąc temu sąd zgodził się na zmianę formy postępowania upadłościowego z likwidacyjnej na dającą możliwość zawarcia układu. Na formalne zawarcie porozumienia z wierzycielami trzeba będzie jednak poczekać. - Myślę, że jeszcze 2-3 miesiące i dojdzie do zwołania zgromadzenia wierzycieli - mówi Paweł Maj, członek zarządu i dyrektor inwestycyjny Skyline Investment. Do przyjęcia układu potrzeba zgody większości uprawnionych do głosowania wierzycieli, którzy reprezentują co najmniej 2/3 kwoty wierzytelności. W przypadku Semaksu to około 90 mln zł, przy czym przedstawiciele Skyline Investment informowali, że porozumieli się wstępnie z wierzycielami, których roszczenia przekraczają połowę tej kwoty. - Formalności układowe idą swoim trybem, natomiast nam udało się ostatnio zintensyfikować działania operacyjne w spółce - informuje Paweł Maj. Semax porozumiał się z dostawcami i dodatkowo doprowadził do zwolnienia części towaru z zastawu sądowego, dzięki czemu możliwe jest przekazanie go do sprzedaży. - Wszyscy kontrahenci zaufali nam i wyrazili chęć dalszej współpracy przy dostawach do sieci Vabbi Factory Outlet -informuje Paweł Maj. Sklepy (jest ich 40) zostały w pełni zaopatrzone w towar dosłownie w ostatniej chwili, bo weekend przed rozpoczęciem roku szkolnego był dla tej sieci zawsze jednym z najlepszych okresów w roku. - Mamy nadzieję, że tak będzie i w 2009 r. - mówi Paweł Maj. Semax zrezygnował ze swoich pozostałych dwóch brandów: Deep i Hot Oil. Pozostawił sobie tylko prawa do marek, na które szuka nabywców. - W przypadku jednej z nich chętnego już udało się znaleźć - informuje Paweł Maj. Nie ujawnia, o którą markę chodzi i jaka jest kwota tran- sakcji. Podstawą biznesu Semaksu ma być sieć outletów Vabbi. Przewiduje się, że przy pozytywnym rozstrzygnięciu układowym firma będzie otwierać 10-15 sklepów rocznie.
Źródło: pulsbiznesu str. 11