WARSZAWA, 26 września (Reuters) - Producent napojów Kofola-Hoop SA planuje w 2012 roku zwiększyć zysk netto do 112 milionów złotych z 26,6 miliona w 2007 roku. Firma chce, aby średnia sprzedaż rosła w okresie od 2009 do 2012 roku o 5-10 procent rocznie, podała spółka w swojej strategii na lata 2009-2012, opublikowanej w piątek.
Wzrost wyników i wartości spółki ma być realizowany poprzez rozwój portfela marek napojów bezalkoholowych, w szczególności coli, wody, napojów owocowych oraz syropów. Spółka planuje również akwizycje marek, które są komplementarne do obecnego portfela.
"Pod względem terytorialnym strategia koncentruje się przede wszystkim na rozwoju na rynkach, na których grupa działa już obecnie: Republika Czeska, Słowacja i Polska" - głosi raport.
Wzrostowi przychodów ma też towarzyszyć wzrost rentowności EBITDA do 15,9 procent w 2012 roku z 10,6 procent w 2007 roku oraz netto do 7,2 procent na koniec okresu objętego strategią z 2,3 procent w 2007 roku.
Kofola-Hoop SA podała, że prognozy nie uwzględniają wyników działającej na rynku rosyjskim OOO Megapoack, w której Kofola-Hoop SA posiada 50 procent udziałów w kapitale zakładowym. Obecnie spożywczy koncern pracuje nad strategią dla tej spółki.
"Strategia zostanie opracowana do końca bieżącego roku" - napisano w strategii.
Obecna kapitalizacja giełdowa firmy to 707 milionów złotych.