[27-07-2010 13:37] ProxyAd podtrzymuje prognozy na 2010, w 2011 sprzedaż może wzrosnąć czterokrotnie (wywiad)
--------------------------------------------------------------------------------
27.07. Warszawa (PAP) - ProxyAd, który buduje ogólnopolską sieć nadajników wysyłających reklamę na telefony komórkowe z wykorzystaniem technologii bezprzewodowych, po dwóch kwartałach podtrzymuje tegoroczne prognozy zakładające osiągnięcie 2,1 mln przychodów i 0,3 mln zł zysku netto - poinformował PAP w wywiadzie Piotr Surmacki, przewodniczący rady nadzorczej spółki.
Dodał, że w 2011 roku dzięki dalszemu rozwojowi sieci nadajników oraz stworzeniu własnego zespołu sprzedaży, przychody mogą wzrosnąć czterokrotnie, co pozwoli notowanej na NewConnect spółce pod koniec przyszłego roku przejść na rynek główny warszawskiej giełdy.
"Po dwóch kwartałach odnotowujemy wyniki zgodne z planem, dlatego podtrzymujemy całoroczne prognozy" - powiedział Surmacki.
Po pierwszym kwartale 2010 roku przychody ze sprzedaży wyniosły 436 tys. zł, EBITDA 322 tys. zł, a zysk netto 166,6 tys. zł.
Obecnie ProxyAd ma sieć 200 nadajników, które miesięcznie wysyłają 700 tys. reklam, głównie pod postacią graficzną oraz filmików wideo na telefony komórkowe z włączonym modułem Bluetooth i znajdujące się w pobliżu nadajnika. Do końca sierpnia liczba nadajników na wzrosnąć do 250, a do końca roku do 350.
"W przyszłym roku liczba aktywnych nadajników może wzrosnąć nawet do 700. Obecnie rozpoczęliśmy tworzenie zespołu sprzedaży bezpośredniej. Mam nadzieję, że pozwoli nam to na czterokrotne zwiększenie sprzedaży w 2011 roku. Wówczas, czyli pod koniec przyszłego roku, możemy pomyśleć o przejściu na rynek główny warszawskiej giełdy" - powiedział Surmacki.
"Rozwój sieci do 700 nadajników możemy sfinansować ze środków własnych, nie planujemy emisji akcji na ten cel" - dodał.
Nadajniki ProxyAd umieszczane są głównie w centrach handlowych w głównych miastach w Polsce.
ProxyAd działa na rynku od 2007 roku. Spółka posiada własną technologię w zakresie oprogramowania nadajników oraz systemu centralnego do zarządzania całością sieci nadajników reklamowych z jednego centralnego serwera.
Ewa Pogodzińska (PAP)