Telewizja "n" jako pierwsza satelitarna platforma telewizyjna w Polsce zaoferowała kanały w wysokiej rozdzielczości (HD) i - według informacji Grupy ITI - zdominowała rynek HDTV w naszym kraju. Grupa ITI i TVN wiążą duże nadzieje z platformą "n".
Ocenia się, że około 80 proc. gospodarstw domowych w Polsce odbierających kanały HD to abonenci telewizji "n" - czytamy w opublikowanym dzisiaj raporcie Grupy ITI za rok finansowy zakończony 31 grudnia 2008 roku. Takie szacunki nie są zaskoczeniem tym bardziej, ze obecnie telewizja "n" posiada największą liczbę kanałów HD wśród satelitarnych platform telewizyjnych, a jej abonenci nie muszą za nie dodatkowo płacić (są wliczone w cenę wybranego pakietu). Spółka ITI podkreśla w nim, że wiąże nadzieje z platformą telewizji "n".
- W ostatnim okresie na całym świecie obserwowaliśmy bardzo niesprzyjające warunki dla biznesu, jakich nie byliśmy świadkami od dziesięcioleci. Jednak wierzymy, że w tych trudnych czasach uda nam się utrzymać a nawet zwiększyć naszą przewagę konkurencyjną, opierając się na sile naszych marek, oddaniu i motywacji naszych pracowników, a także wyjątkowej grupie naszych odbiorców. Telewizja "n" w dalszym ciągu rozwija swoją działalność, niezmiennie czyniąc duże postępy. Teraz, kiedy jest kontrolowana przez Grupę TVN, mamy możliwość wykorzystać nasz kontent, rozdzielając go w optymalny sposób pomiędzy wieloma platformami medialnymi, aby zwiększyć dochody i wykorzystać efekt synergii oraz odnosić wymierne korzyści ze zmian błyskawicznie zachodzących na rynku mediów - mówi Wojciech Kostrzewa, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Grupy ITI.
W raporcie można przeczytać także, że transakcja zwiększenia udziałów Grupy TVN w telewizji "n" była posunięciem strategicznym mającym na celu rozszerzenie działań Grupy TVN na atrakcyjny polski rynek płatnej telewizji, co zapewni Grupie dywersyfikację źródeł przychodów oraz zagwarantuje jej własny kanał dystrybucji dla kanałów znajdujących się w portfolio Grupy TVN. n umożliwia Grupie TVN korzystanie z konwergencji mediów i fragmentaryzacji widowni poprzez stałe rozszerzanie i rozwój swojego portfolio kanałów tematycznych.