Grupa IMS (GPW: IMS), lider polskiego rynku marketingu sensorycznego, opublikowała wstępne, szacunkowe rezultaty za rok 2024. Potwierdzają one umacnianie wiodącej pozycji rynkowej i długoterminowy trend rozwoju bazy obsługiwanych lokalizacji abonamentowych. Skonsolidowany zysk operacyjny z wyłączeniem startupowego projektu Closer Music wzrósł szacunkowo o 42% wobec rezultatu roku 2023, do 16,5 mln zł, a analogiczny zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej był szacunkowo wyższy aż o 64% rok do roku (12,3 mln zł). Wyraźnie wzrosły też poziomy rentowności, dzięki czemu marża EBITDA zbliżyła się do 34% (+6 pkt. proc.), a marża netto przekroczyła 19% (+7 pkt. proc.).
– Pozyskaliśmy w roku 2024 blisko 3 tys. nowych lokalizacji abonamentowych, głównie w segmencie premium. Dbaliśmy również o dyscyplinę kosztową. Zanotowaliśmy najwyższe zyski w naszej historii i mamy ambicje osiągać kolejne rekordy – komentuje Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu IMS S.A.https://pandl.pl/ims-szacuje-mocny-wzrost-zysku-netto-za-rok-2024/