TelForceOne: Współpraca m.in. z Biedronką da skokowy wzrost przychodów
ISBnews - Biznes
20 Lis 2013, 9:57
Warszawa, 20.11.2013 (ISBnews) – TelForceOne liczy, że dzięki wejściu z własną ofertą smartfonów pod marką myPhone do sieciBiedronka oraz sieci wielkopowierzchniowych skala przychodów ze sprzedaży grupyzdecydowanie wzrośnie i zbliży się do granicy 200 mln zł, poinformował agencję ISBnewswiceprezes spółki Wiesław Żywicki.
„Współpraca z tymi sieciami zdecydowanie zwiększy skalę naszej działalności i przychodów. Niepublikujemy prognoz, ale logiczne jest, że w ciągu najbliższych lat wzrost przychodów możeprzybliżyć nas do poziomu 200 mln zł. Granicę 100-kilkudziesięciu milionów chcemy jaknajszybciej przebić. Sam IV kw. jest sezonowo najlepszy, a dodatkowym impulsem są nowe umowyz sieciamii rozwój współpracy z dotychczasowymi kontrahentami" – powiedział ISBnews Żywicki.
Dodał, że spółka szacuje udział telefonów myPhone w rynku open market (czyli poza operatoramikomórkowymi) na 6% i zaznaczył, że dzięki nowym smartfonom i wejściu do sieci udział markiistotnie wzrośnie. Ponadto liczy na sprzedaż 20 tys. smartfonów myPhone w IV kw. bieżącego rokuna open market.
Smartfony myPhone charakteryzują się m.in. dualsimemiprocesoramidźwięku Yamaha oraz tymi samymi kamerami, w które wyposażone są iPhone4S.W ciągu trzech kwartałów2013 roku grupa sprzedała ponadto 83 tys. telefonówGSMmyPhoneserii Simplelife.
„Mamy przekonujące ratingi wbankach, więc nie ma kłopotu z finansowaniem wzrostusprzedaży. Korzystamy chociażby z factoringu zupełnego na zamówienia z Biedronki. Zwiększamymocnozatowarowaniemagazynuna zamówienia w ramach umów z sieciami" – wskazał Żywicki.
Wśród czynników wzrostu na 2014 rok wiceprezes TelForceOne wskazał wejście w ryneksmartfonów, dobrą sytuację grupy w innych segmentach i rozwój portfolio o chociażby e-papierosy,rozwój organiczny z dyscypliną kosztową, sprzedaż w dużych sieciach.
Obecnie 50% przychodów grupy to eksport. „Chcemy mieć rosnącą sprzedaż zagraniczną(szczególnie na rynkach CEE, Ukrainy, Białorusi), ale w ciągu dwóch kwartałów (IV kw. 2013 i I kw.2014) spodziewamy się dynamicznego wzrostu sprzedaży w Polsce (dzięki wejściu do sieci)" - dodał wiceprezes spółki.
Firma nie przewiduje inwestycji w zdolności magazynowe, w przyszłości rozwój spodziewany jestpoprzez ewentualny najem dodatkowych powierzchni. Za to TelForceOne chce kontynuowaćpolitykę trzymania kosztów w ryzach i obniżać zadłużenie długoterminowe. „Obniżamy je z bieżącejgotówki. Celem jest w przeciągu kilku lat, aby dług netto/EBITDA zszedł poniżej 3,0 (z poziomu 5obecnie)" - dodał Żywicki.
Według słów wiceprezesa TelForceOne, detaliczna sieć grupy Teletorium to rentowny i stabilny segment.Sieć ma rosnąć szczególnie w średnich ośrodkach miejskich i jak wskazał wiceprezes grupy - nie mawidocznychbarierwzrostowych.
TelForceOne to czołowy polski importer, dystrybutor oraz producent urządzeń mobilnych i akcesoriów do nich. Spółka tworzygrupę kapitałową, która od marca 2007 roku jest notowana na GPW. Posiada sieć partnerów w Polsce i Europie oraz nowoczesne Centrum Dystrybucyjno-Logistyczne.