HELIO zgarnia coraz większy kawałek bakaliowego tortu
Jak donoszą dane agencji badawczej GfK Polonia, HELIO umocniło swoją pozycję wolumenowego lidera na krajowym rynku paczkowanych bakalii. Według przeprowadzonych badań, udział produktów sygnowanych logo HELIO wzrósł do 12 %, a tym samym przewaga nad najbliższym konkurentem zwiększyła się już do 3 % udziału w „bakaliowym torcie”. HELIO planuje dalszą ekspansję na krajowym rynku, w czym ma jej pomóc wprowadzenie nowej linii produktów HELIO GOLD na niewypełnionej dotychczas niszy bakaliowego rynku.
Jak wynika z raportu GfK Polonia, notowana na warszawskim parkiecie spółka HELIO S.A. systematycznie umacnia swoją pozycję na krajowym rynku bakalii. Emitent w okresie ostatniego roku kalendarzowego (01.01.2009 – 31.12.2009) zwiększył swoje udziały rynkowe do 12 %, co potwierdza, że bakalie paczkowane pod marką producencką HELIO cieszyły się w tym czasie wśród polskich konsumentów największą popularnością. Należy bowiem wyjaśnić, że mimo prezentowanego największego udziału w rynku marek własnych sieci handlowych, nie jest to grupa jednolita i składają się na nią produkty firmowane logo kilkunastu sieci handlowych, w tym część z nich produkowana jest także przez podwarszawskiego producenta. Co więcej, zwiększyła się również przewaga nad najbliższym konkurentem Spółki.