Grupa Makarony Polskie (GPW: MAK) zanotowała w trzecim, wakacyjnym kwartale 2025 roku 71,8 mln zł przychodów, co oznacza niewielki spadek o 3% rdr. Narastająco po trzech kwartałach przychody skonsolidowane miały wartość 220,8 mln zł (-2,5% rdr). W sytuacji niekorzystnych trendów dla producentów makaronów, w tym przede wszystkim słabszego popytu rynkowego i szybszego spadku cen wyrobów gotowych niż cen surowców przy presji sieci handlowych i agresywnej polityce handlowej konkurentów, Grupa Makarony Polskie wypracowała solidne wyniki finansowe za trzy kwartały: 32,0 mln zł wyniku EBITDA i 16,7 mln zł zysku netto. Utrzymane zostały relatywnie wysokie rentowności, tzn. ponad 14% na poziomie EBITDA i prawie 8% na poziomie netto.
–
Dzięki zbudowanej renomie i pozycji rynkowej, dywersyfikacji biznesowej poza rynkiem makaronów oraz szerokiemu portfolio produkowanych makaronów, w tym funkcjonalnych i z segmentu premium, przechodzimy dość dobrze przez obecne zawirowania rynkowe. Obserwowane zniżki rezultatów oceniamy jako przejściowe. Rynek spożywczy produktów na tzw. suchą półkę, na którym funkcjonujemy, oceniamy jako bardzo perspektywiczny i zamierzamy się na nim dalej umacniać –
wskazuje Zenon Daniłowski, Prezes Zarządu Makarony Polskie S.A.https://pandl.pl/grupa-makarony-polskie-podsumowuje-trzy-kwartaly-2025-roku/