Grupa Grodno (GPW: GRN) szacunkowo zanotowała w lipcu br. 111,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, co w przeciwieństwie do stagnacji z poprzednich miesięcy oznacza wzrost o 13,6% rok do roku. Warto zauważyć, że Zarząd zdecydował o rozszerzeniu zakresu raportowania comiesięcznych danych szacunkowych o sprzedaż w segmencie OZE i w kanale e-commerce. Dzięki temu inwestorzy mogą się dowiedzieć, że pomimo przepołowienia cen modułów fotowoltaicznych sprzedaż w segmencie OZE wzrosła o 5,4% rdr, do 34,9 mln zł (pozostała sprzedaż to szeroko pojęty segment elektrotechniki). Z kolei sprzedaż poprzez kanał e-commerce wzrosła o 35% rdr, do 15,3 mln zł.
–
Rynek i nasze wyniki mają oczywiście pewną inercję, ale mam wrażenie, że ogólnie najgorsze w tym cyklu już za nami. W lipcu zanotowaliśmy dobrą sprzedaż pomimo mocnej walki konkurencyjnej, a wzrosty zanotowaliśmy we wszystkich kategoriach produktowych poza oświetleniem. Wyraźnie zwiększyliśmy liczbę klientów rok do roku, konsekwentnie zdobywamy rynek. W samym kanale e-commerce zwiększyliśmy liczbę klientów o około 50%. W segmencie elektrotechnicznym szczególnie duże dynamiki wzrostu widzieliśmy w kablach, z kolei w segmencie OZE realizowaliśmy duże wzrosty w fotowoltaice, dostarczając nie tylko więcej paneli PV, ale również rekordowe wolumeny falowników i magazynów energii. Perspektywy związane z programem Mój Prąd 6.0 są dla nas na pewno korzystne – komentujeAndrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno S.A.
https://pandl.pl/grupa-grodno-szacuje-ponad-111-mln-zl-przychodow-w-lipcu-2024-r/