Grupa Grodno opublikowała wstępne szacunkowe dane o sprzedaży w lutym 2025 roku, z których wynika, że miesięczna sprzedaż spadła o 1% mdm i 16% rdr, do 79,2 mln zł. Należy zauważyć, że wynik ten został osiągnięty pomimo spadku sprzedaży w segmencie OZE o 4% mdm i aż 46% rdr, do 15,5 mln zł. Oznacza to, że sprzedaż asortymentu elektrotechnicznego pozostała na dość stabilnym poziomie rdr. Warto zwrócić uwagę na wysoką bazę porównawczą dla segmentu OZE sprzed roku, mniejszą liczbę dni handlowych w lutym br. oraz wstrzymanie programów „Czyste Powietrze” i „Mój Prąd”, a także na silną konkurencję cenową w segmencie elektrotechnicznym przy trudnej sytuacji w branży budowlanej i przemyśle. Kanał e-commerce, będący ważnym filarem strategii wielokanałowego dotarcia do klientów, zwiększył w lutym br. obroty szacunkowo o 12% rdr, do 12,7 mln zł. Łącznie w trakcie 11 miesięcy bieżącego roku finansowego (kwiecień 2024 – luty 2025) Grupa Grodno wypracowała szacunkowo stabilne przychody rok do roku (1.066,0 mln zł).
–
Jesteśmy zadowoleni z wypracowanych rezultatów w bardzo trudnym otoczeniu rynkowym, które – na co wiele wskazuje – wkrótce powinno wyraźnie się polepszyć. Zapowiadane wielkie inwestycje, w tym infrastrukturalne na lata 2025-2026 czy wypłaty z NFOŚiGW to ogromne kwoty, a Grodno jest przygotowane, aby być istotnym beneficjentem ożywienia w elektrotechnice i OZE. Jesteśmy w takich branżach, w których będzie się dużo działo –
wskazuje Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno S.A. https://pandl.pl/grodno-szacuje-przychody-lutego-2025-roku/