Forum Giełda +Dodaj wątek
Opublikowano przy kursie:  27,20 zł , zmiana od tamtej pory: -47,79%

Finnlines – kurs na innowacyjne statki ro-ro z długą linią ładunkową.

Zgłoś do moderatora
https://www.gospodarkamorska.pl/finnlines-kurs-na-innowacyjne-statki-ro-ro-z-dluga-linia-ladunkowa-port-gdynia-i-ot-gdynia-juz-sie-przygotowuja-69527

Niedawno armator skierował do OT Port Gdynia statek ro-ro Finneco III. Będący trzecią jednostką tego rodzaju w barwach firmy. Statek ma 238 metrów długości oraz linię ładunkową 5 800 metrów. Ro-pax może przewieźć jednorazowo 400 jednostek ładunkowych. W porównaniu z innymi statkami operatora, ładowność nowych rorowców wzrosła o prawie 40%. Jednostka do zasilania silników elektrycznych wykorzystuje w porcie wydajne akumulatory litowo-jonowe. Górny pokład jest wyposażony w panele słoneczne o powierzchni około 600 m2. 
Operacje ładunkowe są bardziej sprawne niż na innych rorowcach, poprzez optymalne rozmieszczenie ramp rufowych i wewnętrznych i podnoszonych pokładów samochodowych. Podnoszona rampa umożliwia załadunek dowolnego rodzaju ładunków ro-ro o długości do 7 metrów. Niektóre przestrzenie  na pokładach ładunkowych zostały specjalnie zaprojektowane do przewozu papieru w rolach, będącego jednym z głównych produktów eksportowych Finlandii.

Finneco III w Gdyni

Statek został skierowany przez Finnlines do Portu Gdynia i zacumował przy Nabrzeżu Czeskim przy terminalu OT Port Gdynia w połowie października, gdzie są obsługiwane statki firmy. Była to wizyta testowa tej jednostki. 

– Chcemy sprawdzić, czy obecna infrastruktura Portu Gdynia jest w stanie obsłużyć jednostki tej wielkości. Nasze plany, jeżeli chodzi o Polskę są dość ambitne. Planujemy rozwój naszych połączeń z kraju – mówił dyrektor zarządzający Finnlines Polska Rafał Kwapisz.

Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. Jacek Sadaj skomentował testową wizytę statku jako istotną dla dalszego rozwoju współpracy z Terminalem OT i spółką NTA. W październiku członkowie zarządu podpisali list intencyjny w związku z pracami mającymi zoptymalizować infrastrukturę niezbędną do importu papieru.

W planie dwie rampy ro-ro w OT Gdynia

– Prowadzimy badania rynkowe. Jest potencjał na to, żeby tego typu jednostki pojawiały się częściej, ale musimy nad tym jeszcze trochę popracować i upewnić się, że faktycznie statki będą mogły bezpiecznie tam zawijać – wyjaśnił cel wejścia nowego statku Finnlines Rafał Kwapisz. 

Na niedawnej konferencji prasowej poświęconej inwestycjom OT Gdynia, prezes Zarządu OT Port Jerzy Majewski poinformował, że wokół basenu nr V w niedługim czasie rozpoczną się prace nad rozbudową nabrzeży Czeskiego, Rumuńskiego i Stanów Zjednoczonych. Pogłębienie portu oraz powiększenie powierzchni parkowania w pobliżu rampy ro-ro ma pozwolić na regularne przyjmowanie największych jednostek tego rodzaju operujących na Bałtyku.

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
OTLOG -1,53% 14,20 2025-10-15 14:52:56
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.