Poniżej kilka fragmentów dotyczących elektromobilnosci (elektrycznych rowerów) -źródło DM Mbank
jeżeli Dadelo wykorzysta ten segment rynku to może być "grubo "
Proces elektryfikacji środków transportu posiadających 2 (hulajnogi, skutery, motocykle) lub 3 koła jest bardziej zaawansowany od rynku samochodów. Według danych Bloomberga co drugi sprzedawany obecnie dwukołowiec i co czwarty trzykołowiec posiadają napęd elektryczny.
Dwu-i trzykołowce są łatwiejsze w elektryfikacji ze względu na niższą wagę i brak potrzeby bardzo dużych zasięgów
IEA zakłada wzrost sprzedaży elektrycznych dwu-i trzykołowców z około 25 mln szt. w 2020 r. do około 50 mln szt. w okolicach 2030 r
Około 15-20% ilościowo sprzedawanych w Unii Europejskiej rowerów jest elektrycznych. W krajach o największym udziale (Holandia) jest to nawet ponad 50%. W Polsce jedynie co 10 sprzedawany rower jest elektryczny.
W samym 2020 r. flota hulajnóg elektrycznych w Polsce praktycznie się podwoiła do 250 tys. urządzeń.Urządzenia transportu osobistego mają perspektywy wzrostu zwłaszcza w dużych ośrodkach miejskich oraz miejscowościach turystycznych.▪Według Berg Insight do 2024 r. rynek współdzielenia hulajnóg elektrycznych globalnie może rosnąć średniorocznie o 43%. ▪Obostrzenia związane z Covid-19 w kontekście mobilności ludności negatywnie przełożyły się na rozwój rynku skuterów elektrycznych oraz rowerów w modelu współdzielenia