https://www.paxy.pl/ekologia-w-cross-border-e-commerce-8-razy-tak/ Sprzedaż internetowa przejęła dużą część europejskiego rynku handlowego. Według
PayPal eCommerce Index 2022, w zeszłym roku 97% mieszkańców starego kontynentu robiło zakupy w sieci i płaciło za zamówienia online.
W Polsce, po okresie pandemicznego boom, e-sprzedaż spowolniła, jednak te same statystyki w większości krajów Europy wciąż rosną i z każdym rokiem widocznie zwiększają swoje wartości. Co to oznacza dla ekologii? Na pierwszy rzut oka spory dramat, bo przecież każda paczka to karton, folia i wypełniacz. Każda przesyłka wymaga również transportu z punktu A do punktu B, co tym bardziej wywołuje panikę. Ekolodzy biją na alarm, politycy rzucają nowymi ustawami, a my szukamy mądrych rozwiązań, które ekologię mają nie tylko w nazwie. Jednak aby dokładnie ocenić sytuację, warto spojrzeć na nią wnikliwym okiem.
Problem ekologii niepodważalnie istnieje i nie zniknie z dnia na dzień. Jednak czy w tym eko-chaosie znajdziemy jakieś dobre wieści? Zdecydowanie tak!
Świadomość ekologiczna
Świadomość ekologiczna Europejczyków wzrasta, a eko-edukacja jest już jedną nogą w epoce swojej świetności. Większość platform sprzedażowych również dostrzegła problem ekologii, sklepy internetowe przebierają w ekologicznych zamiennikach pakowych, a producenci wciąż poszukują nowych technologii i materiałów. Świat na szczęście nie stanął jeszcze na głowie i problem jest jak najbardziej dostrzegany, dlatego zdecydowanie możemy uznać to za mały sukces na drodze wielkich zmian
Polskie sklepy idą w eko
Polacy chcą być eko - według
badania przeprowadzonego przez IBRiS w 2022 roku, 82% ankietowanych zadeklarowało, że przykłada dużą wagę do dbałości o Ziemię. Tą samą tendencję możemy zauważyć w codziennych wyborach zakupowych polskich konsumentów - według
raportu firmy Kantar nawet 42% kupujących jest w stanie zapłacić więcej za produkt, jeśli jest on ekologiczny. Te liczby to widoczny przejaw dobrej woli, który ma realny wpływ na tworzenie nowych rozwiązań sprzedażowych. Społeczeństwo chce „grać w zielone”, dlatego firmy już dziś muszą szukać rozwiązań, które w przyszłości zmienią naszą rzeczywistość. Ma to szczególne znaczenie w handlu internetowym, który rośnie wraz z postawą proekologiczną Europejczyków.