https://www.gramwzielone.pl/energia-sloneczna/107080/netbilling-nie-zatrzyma-fotowoltaiki-taki-bedzie-rynek-w-2022-roku Zdaniem członka zarządu ds. sprzedaży w Edison Energia, zapowiedziany przez prezesa URE wzrost cen prądu średnio o 25% podniesie atrakcyjność inwestycji w fotowoltaikę, kompensując tym samym zakończenie systemu opustów.
– Z naszych wyliczeń wynika, że po zmianach ustawy inwestycja w mikrofotowoltaikę będzie się wciąż zwracać w mniej niż 10 lat. Nowy system stworzy też zachęty do instalowania magazynów energii, otwierając nowe perspektywy rozwoju – komentuje Kamil Sankowski.
Celem Edison Energia w 2022 jest budowanie dalszego i stabilnego wzrostu.
Rozwój ma być widoczny zarówno na rynku B2C jak i B2B, gdzie Edison zamierza znacząco zwiększyć wartość sprzedaży. Jak wynika z wypowiedzi Kamila Sankowskiego, po 1 kwietnia, kiedy wejdą w życie nowe przepisy dotyczące rozliczeń prosumentów – segment instalacji dla biznesu będzie stanowić nawet połowę sprzedaży w Edison Energia.Najważniejszą informacją na polskim rynku fotowoltaicznym, która otworzyła 2022 rok na polskim rynku fotowoltaicznym, było sfinalizowanie przejęcie Edison Energia przez kontrolowaną przez Dominikę Kulczyk Polenergię.
Cele, które mają przyświecać tej transakcji, dużo mówią o kierunku, w którym zmierza polski rynek prosumenckiej fotowoltaiki.
– Od 3 stycznia Edison Energia stał się częścią Polenergii – lidera rynku, największej polskiej prywatnej grupy energetycznej. Polenergia planuje budować nowe obszary działalności w oparciu o kompetencje pracowników Edison Energia. Pracujemy nad rozwojem oferty, m.in. w zakresie sprzedaży zielonej energii i nad produktami, które będziemy mieć pierwsi na rynku. Docelowo chcemy oferować jeden stały miesięczny rachunek za prąd, instalację i finansowanie – rozwija Kamil Sankowski.