Drago ma bardzo długą historię aż 25 lat, spółka w tym czasie wydała kilka gier ale żadna z nich nie przykuła uwagi i w świecie game dave była nierozpoznawalna. Widać było że szukała swojej przestrzeni, stylu gier. Odpowiedź na to padła w roku 2020 kiedy to zaczęła produkcję GSS. Tytuł ten wydany w 2021 roku nie tylko zmienił wizerunek drago ale również całego rynku, wysoki peak przywrócił nadzieję inwestorów, że wielkie sukcesy się zdarzają. Drago uzyskało wtedy unikatowy status na naszym rynku, spółki skupionej na produkcji i odnoszącej sukcesy. Co później poszło nie tak…?
1. food truck - kolejna gra drago wydana rok później (chyba w rocznicę gss) potężne oczekiwania, każdy zakładał że będzie to kolejny hit - wyszło źle, nawet bardzo. Niski peak (10 razy niższy niż w gss) niskie oceny (poniżej 70%). To byla pierwsza rysa, ale została szybko przykryta licznymi zapowiedziami dotyczącymi gss i nadchodzącym „niebawem” winterem
2. Daty premiery winter - naliczyłem 4 zmiany. W tym ostatnio 2 razy było zapowiadane z konkretną data a bardzo długim wyprzedzeniem. Gra miała być gotowa już w 2022 i od tego roku jej premiera była zapowiadana…
3. Dodatki do gss - spółka dzisiejszym ESPI poinformowała o współpracy z duality. DZIŚ zacznie się praca nad zapowiedzianym w 2022 roku dodatkiem którego wydanie było komunikowane inwestorom w 2022 roku… ale spółka nie zaczęła prac do 2024… to było świadome kreowanie wizerunku… oni nawet nie zaczęli tego produkować…
4. Kolejne dodatki - skoro zapowiedziane później to czekajmy tylko na kolejne ESPI przekazania do duality i dopełni się obraz ze te strony steam to był tylko PR . Więcej niż pewne że zaraz posypią sie kolejne umowy w odstępach czasu
5. GSS najcenniejsze IP jest teraz oddawane spółce trzeciej, a nie wykonywane przez zespół który odniósł sukces
6. Premiera WS i niski peak dema - nawet festiwal nie ruszył
Ostatni punkt może być kropla która przeleje czarę goryczy. Gss już stary jest (3 lata), dodatki oddane do innej spółki, powyżej wiele przypadków w których drago zapowiadało i nie dowoziło.
Wszyscy chwalący drago zaczną dostrzegać prawdziwe oblicze spółki która kreując wizerunek przetrwała zły sentyment i zebrała rzesze wiernych inwestorów którzy pewnie po tym tekście Mnie skrytykują, ale poza wizerunkiem nie dostarczono jakości.