https://www.youtube.com/shorts/7QeDv9UbAqI
"
@charnecky1 miesiąc temuJeśli chodzi o PKP Cargo to ma Pan racje co do jednego - jest to kluczowa spółka w Europie środkowo-wschodniej. Reszta Pana tez to w dużej mierze manipulacja i kłamstwo. Natomiast to przecież wcześniejsza władza doprowadziła do tej sytuacji w której znajduje się ten przewoźnik teraz. Przez 8 lat niszczyli tą spółkę i doprowadzili do ruiny. Proszę zauważyć, że: - wydali setki mln zł na naprawy węglarek, pomimo, że jest to schyłkowy rynek przewozów - nie rozwijano przewozów intermodalnych i terminali intermodalnych - zadłużano firmę, która nie była rentowna - zgodzono się na wykonanie tzw. Decyzji Węglowej, a tym samym porzucono KLUCZOWYCH KLIENTÓW. Dopiero teraz spółka na nowo pozyskuje umowy - zgodzono się na podwyżki dla pracowników pomimo tego, że spółka tonęła w długach i nie była rentowna. Podwyżki i premie finansowano leasingiem zwrotnym najlepszych lokomotyw… To co Pan mówi to skandal w obliczu obecnych działań naprawczych. Obecnie spółka jest w sanacji, pod nadzorem Sądu warto dodać. Mając do dyspozycji ponad 50 tys. wagonów, gdzie wcześniejsze zarządy i również Pan Seliga doprowadziły do tego, że wagony są poukrywane w krzakach i zlikwidowano bardzo często szyny kolejowe, więc nie da się ich nawet przemieścić, ba - nawet sprzedać często. Pomimo tego, spółka ponosi koszty za wagony nieużywane, które stoją na infrastrukturze PKP PLK. Ilość pracowników do skali działalności to przesada. Jeden pracownik w DB Cargo wozi 3-4 razy więcej niż w PKP Cargo. Przez lata nikt nie miał pomysłu na firmę i nie potrafił ją zarządzać. Od roku widać ogromne zmiany. I tak to musi wyglądać. Od końca 2025 r. PKP Cargo stanie się rentowne, będą przynosić zyski. Będą mogli myśleć o rozwoju. W innym wypadku nie ma takich możliwości, aby ta spółka odżyła. Na giełdzie jest tania jak barszcz, pomimo, że to lider w Polsce i jedna z czołowych firm w Europie. Ale tak długo tania nie będzie…"