Do grupy zakupowej Eurocash zaprosił wszystkie swoje sieci: Delikatesy Centrum, Duży Ben, ABC, Groszek, Euro Sklep, PSH Lewiatan oraz PSD Gama. Należy do nich ok. 15,5 tys. placówek franczyzowych i partnerskich, czyli około jedna czwarta wszystkich sklepów spożywczych w Polsce, nie licząc tych specjalistycznych i na stacjach benzynowych.
Eurocash podał, że utworzenie grupy zakupowej to odpowiedź spółki i innych uczestników grupy na oczekiwania konsumentów co do wysokiej jakości produktów i rozsądnej ceny, a także trwającą od wielu miesięcy wojnę cenową i rosnącą pozycję rynkową dyskontów.
"Grupa Eurocash od lat analizuje różnice w ofercie producentów dla supermarketów i dyskontów vs. sklepy lokalne, starając się o bardziej atrakcyjne i wyrównane warunki dla rynku niezależnego. Wyniki rankingu producentów „Równi w Biznesie” prowadzonego od wielu lat przez Eurocash pokazują, że istnieją znaczące różnice w warunkach współpracy oferowanych sklepom lokalnym przez poszczególnych producentów"