Nasze wyniki pokazują, że wyraźnie spadł udział w portfelu trudnych zadań pozyskanych w latach 2016-2017, które po skokowym wzroście kosztów kończymy bez waloryzacji kontraktowej. Dzięki równoczesnemu pozyskiwaniu kontraktów nowych, marżowych, pozycja finansowa spółki jest dobra i stabilna. Generowane przepływy finansowe z działalności operacyjnej zapewniają obsługę inwestycji. Posiadamy bezpieczny portfel zamówień, co w obecnym okresie przedłużającego się kolejowego „dołka inwestycyjnego” pozwala nam na rozważne podejście do pozyskiwania nowych zleceń, bez presji wygrania przetargu za każdą cenę - skomentował wyniki Wiesław Nowak.
- Obecnie, gdy rynek wykonawczy oczekuje na zapowiadane duże inwestycje kolejowe, głównym kierunkiem dywersyfikacji portfela zamówień pozostaje dla Grupy ZUE rynek miejski. Pozyskujemy w tym segmencie zarówno zlecenia typu „buduj”, jak i „utrzymaj”. Ostatnio złożyliśmy najkorzystniejszą ofertę na budowę zajezdni Annopol w Warszawie (na ZUE przypada ok. 266 mln zł netto), czy przebudowę infrastruktury tramwajowej w Dąbrowie Górniczej (61,8 mln zł netto) - dodał.