Forum Giełda +Dodaj wątek
Opublikowano przy kursie:  26,00 zł , zmiana od tamtej pory: -23,46%

Czytać i wyciągać wnioski

Zgłoś do moderatora
Port Gdynia po siedmiu miesiącach roku 2021 osiągnął 12,5-proc. wzrost przeładunków ogółem. Od stycznia do lipca do Gdyni zawinęło 2432 jednostek, co oznacza wzrost o 13,7 proc. w stosunku do porównywanego okresu roku 2020.
https://bbcdn.go.eu.bbelements.com/creatives/cdn29023/b10/218/27/b1021827/b1021827_1.png
Największe wzrosty odnotowano w grupach przeładunków: drewno +89,9 proc., (a w samym lipcu 402,3 proc.), ropa i przetwory naftowe +78,6 proc., (a w samym lipcu 175,9 proc.), oraz drobnica +15,4 proc., (a w samym lipcu 19,8 proc.). W ciągu siedmiu miesięcy można również zaobserwować trend wzrostowy w przeładunku kontenerów w TEU, wzrost wyniósł 14 proc.

Czytaj także: Minister o widokach na szybki rozwój portów morskich

- Wyniki po 7 miesiącach tego roku pokazują jednoznacznie, jakie korzyści płyną z faktu, że Port w Gdyni jest portem uniwersalnym, a jednocześnie spółki eksploatacyjne potrafią bardzo elastycznie reagować na tendencje rynkowe. W efekcie widać jak różne grupy towarów bilansują się nawzajem. Gdy ubywa węgla, straty odrabiane są w przeładunkach paliw. Gdy nieco spadają przeładunki zboża, można pochwalić się świetnymi wynikami w przeładunkach drewna lub drobnicy. W tej sytuacji widać wyraźnie jak wszechstronnym portem jest Gdynia. Niezmiennie cieszą dobre wyniki w przeładunkach kontenerów. Ruch kontenerowy to swoisty barometr koniunktury gospodarczej, a także eksportu. Dobre wyniki w tej kategorii ładunków pokazują nie tylko sukces portu i terminali portowych, ale są także sygnałem, że w polskiej gospodarce dzieje się dobrze - komentuje Artur Kiełbasiński, ekspert w dziedzinie gospodarki morskiej i ekonomii.

- Pierwsze siedem miesięcy 2021 roku kończymy wzrostem wynoszącym 12,5 proc. w porównaniu do roku 2020. Wynik ten świadczy o wyjątkowej efektywności terminali operujących na terenie Portu Gdynia oraz konsekwentnej realizacji inwestycji przez zarząd spółki. Wskazanie Gdyni jako portu instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych zwiększy jego potencjał o kolejną grupę ładunkową, czyniąc go jeszcze bardziej uniwersalnym, jednocześnie tworząc przyjazne środowisko biznesowe dla uczestników rynku offshore - Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Stały wzrost przeładunków i dobre prognozy na kolejne lata stanowią mocny argument za rozwijaniem portu gdyńskiego. Całkowita wartość inwestycji infrastrukturalnych w obrębie Portu Gdynia to ponad 4 mld zł.

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
BALTICON 0,00% 19,90 2025-10-17 16:48:27
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.