Aktualności
czwartek 6 października 2016 http://www.aircraftleasing.ie/news/Chinese%20Leasing/
Jeśli coś odzwierciedla apetyt chińskich leasingodawców samolotów aby zdobyc dominującą rolę w sektorze, to konsumpcja Bohai Leasing w transakcji za 6 mld nabycia 100% Avolon. "Budowanie chińskiej obecności w (globalnej) branży leasingowej samolotów to długoterminowy zamiar rządu chińskiego.
Napęd przez chińskich banki i innych inwestorów którzy stawiaja duże pieniądze na firmy leasingowe nie dziwi, ponieważ leasing samolotu może być o wiele bardziej opłacalne niż samo posiadanie lini lotniczej . Bloomberg mówi marże operacyjne w AerCap Holdings, największy leasingodawca na świecie, uśrednione 34% w ciągu ostatnich trzech lat.
Na pewno jest to opłacalne, jeśli Chiny Aircraft Leasing Group (CALC), największy niezależny leasingodawca operacyjny którego zysk okresowy, do 30 czerwca wzrosł o 105,7% w stosunku do tego samego okresu w 2015 roku, a jej portfel leasingu rozszerzony do 70 samolotów.
W rzeczywistości, leasing samolotów na dużą skalę jest jeszcze w stadium embrionalnym w Chinach. Sektor tylko wystartował w 2007 roku, gdy regulator finansowy Chin dał bankom zielone światło do wejścia na sektor. Rozwój był szybki.
Chińskie instytucje finansowe nieustannie zachęcają swoje filie leasingowe , a teraz mają co najmniej 80% udziału w rynku lokalnym. ICBC Leasing sama własność Industrial and Commercial Bank of China, rozszerzyła swoją flotę o więcej niż siedem razy, około 450 samolotów, w ciągu ostatnich siedmiu lat.
Chińscy leasingodawcy napewno mają wielkie ambicje. największy w kraju leasingodawca samolotów ICBC Financial Leasing (ICBCL), zamierza podwoić swoją flotę, dostarczając ponad 300 samolotów różnych klientów do końca 2017 roku.
Chiński leasingodawcy mają bardzo dużo zleceń na samoloty w celu zaspokojenia oczekiwanego popytu w kraju i za granicą . Przewiduje się, leasingodawcy będą dostarczać prawie 70% z 6.000 powiększonej floty samolotów, których oddanie przewidziane jest do chińskich linii lotniczych w ciągu najbliższych 20 lat.
W tym samym czasie, niektórzy zachodni leasingodawcy tworzenią partnerstwa z firmi lotniczymi w Chinach. Nie dalej jak w lipcu, litewski leasingodawca, AviaAM Leasing podpisał joint venture z rozwoju i inwestycji Spółki Henan Lotnictwa Cywilnego (HNCA), na zbudowanie i zarządzanie wąsko kadłubowymi samolotami o wartości do 900 mln. Nasi partnerzy z HNCA zapewnią dostęp do korzystnych warunków finansowych potrzebnych do rozwoju floty JV ", powiedział prezes i dyrektor wykonawczy AviaAM Tadas Goberis.
Dla inwestorów, przelewanie pieniędzy na spółkach leasingowych zamiast linii lotniczych jest bardzo atrakcyjna. Bank of China-własnością i Singapuru BOC Aviation Ltd pozyskał 1 miliard z pierwszej oferty publicznej (IPO) w Hong Kongu, która została ukończona 1 czerwca tego roku, IPO przyciągnął 11 inwestorów stanowiące fundament, w tym Boeing, suwerenne fundusz inwestycyjny China Investment Corp i rząd Temasek Holdings Fullerton Fund Management Singopore .
Teraz BOC Aviation Ltd, leasingodawca uzyskał rekordowy zysk netto w wysokości 3 mln w ubiegłym roku.W sierpniu ogłoszono tymczasowy zysk netto 2 mln USD , wzrost o 24% w stosunku do tych samych miesiącach w roku 2015. "Azja-Pacyfik jest wzrost rynku", powiedział CEO, Robert Martin. "Wzrost zamorzności klasy średniej spowodowal popyt na podróże. To będzie prowadzić zapotrzebowanie na samoloty "
Jednak analitycy ostrzegają, istnieją problemy naprzód w tym rynku odparowania.Chińskie firmy leasingowe chętni do nabycia ustalonych zachodnich leasingodawcy w następstwie Avolon wykupić, może zapłacić ponad poziomy premii dla aktywów leasingodawców.
Potencjalne ryzyka obejmują wiedzę działanie dzierżawionych statków powietrznych i ich stan, konserwacji, rejestracja, ubezpieczenie, proces transformacji i kosztów oraz związanych wartości rezydualnej. "Dostarczenie dużej liczby samolotów od zleceń składanych przez chińskich leasingodawców i linii lotniczych po roku 2011 jest wynikiem szczytu od 2018 roku," powiedział Ishka.
"Podczas gdy leasingodawców pozostają w okresie miesiąca miodowego jako metę samolotu przez ich pierwotnych leasingu do leasingodawców, którzy nie posiadają niezbędnej wiedzy do rozwiązania wyżej wymienionych problemów zamierzamy zmierzyć turbulentny jazdę i stromą krzywą uczenia się", powiedział.
Ale nie ma wątpliwości, że chińskie leasingodawców będą odgrywać coraz większą rolę w globalnym leasingu samolotów . Analitycy prognozują będzie więcej konsolidacji w branży i więcej zachodnich firm leasingowych do sprzedaży W najbliższych latach oczekuje się, że chińscy leasingodawcy się na czele kolejki aby kupic najlepszych .