ChatGPT oszacowal:
Thief VR -
320 tys.Bridge the Gap! -
1 tys.Besiege VR -
180 tys.Cave Crave -
150 tys.Thief Multiplayer VR -
400 tys.Łączna sprzedaż (bez Gemini):320k + 1k + 180k + 150k + 400k = 1,051,000 kopiiZakładam średnią cenę sprzedaży
20 USD za kopię (typowa dla gry VR średniej półki):
Przychód całkowity =
1,051,000 kopii × 20 USD =
21,020,000 USDZakładam
marżę zysku netto na poziomie około 40% (typowa dla branży gier średniej wielkości):
Zysk netto =
21,020,000 USD × 40% =
8,408,000 USDMamy:
- Zysk netto: 8,408,000 USD
- Wskaźnik C/Z (P/E): 20x
- Liczba akcji: 80 mln
Obliczenie kapitalizacji:
Kapitalizacja rynkowa =
Zysk netto × C/Z =
8,408,000 USD × 20 =
168,160,000 USDObliczenie ceny na akcję:
Cena akcji =
Kapitalizacja / liczba akcji =
168,160,000 USD / 80,000,000 akcji =
2.10 USD za akcję (8 zl)Zakladajac C/Z 10x, to bedzie 4zl
Wszystkie liczby to czysto spekulacyjne założenia. Nie traktujcie tego jako porady inwestycyjnej – to tylko moja prywatna analiza na podstawie trendów rynkowych i historii wydawniczej