Kolejne dobre wieści dla Advisero, spółki zależnej Indos, która ma narzędzia odnośnie machine learning i chatbotów
Cyfryzacja coraz mocniej wkracza do sektora ubezpieczeniowego. Młode firmy technologiczne wypatrzyły nisze na rynku i próbują je zagospodarować. Z analiz przeprowadzonych przez International Data Corporation (IDC) i firmę Liferay wynika, że wydatki na rozwiązania IT w sektorze ubezpieczeniowym będą rosły o 6 proc. w skali roku (compound annual growth rate – skumulowany roczny wskaźnik wzrostu) i już w 2024 r. globalnie mogą osiągnąć 135 mld USD. Trend wzrostowy wzmacnia m.in. zainteresowanie ubezpieczycieli optymalizacją usług i rozwiązaniami ułatwiającymi obsługę klienta. Powiększająca się przestrzeń rynkowa zachęca do działania młode firmy technologiczne.
W ostatnich latach firmy ubezpieczeniowe dużo inwestowały w innowacje i cyfryzację. Upowszechniły się m.in. aplikacje mobilne wspierające proces likwidacji szkód, jak Warta Mobile, cyfrowe usługi dla klientów, takie jak PZU GO, czy chatboty wykorzystywane w obsłudze klientów, jak Allianz ChatBot Messenger. Obserwujemy też postępującą robotyzację procesów back office i coraz szerszy wachlarz nowoczesnych narzędzi, które wspierają agentów w sprzedaży. W obszarze sztucznej inteligencji większość ubezpieczycieli dopiero stawia pierwsze kroki. Wdrożenie takich rozwiązań wymaga unikatowgo know-how, wiąże się z przetwarzaniem dużej ilości danych i budowaniem zaawansowanych modeli opartych na uczeniu maszynowym