https://www.bankier.pl/static/att/emitent/2020-07/RB_2020_53_PL_zal_202007010613323108.pdf Rozwój kanałów sprzedaży online
Pandemia COVID-19 i w konsekwencji decyzje administracyjne o zamykaniu sklepów stacjonarnych oraz zmiany zachowań konsumentów (m. in. wstrzymywanie się z odwiedzaniem sklepów stacjonarnych pomimo ich otwarcia), wykreowały bardzo sprzyjające otoczenie dla sprzedaży produktów poprzez platformy online, która dzięki nim jeszcze przyśpieszyła.
o ccc.eu –
wzrost sprzedaży o 200% w ujęciu kwartał do kwartału (start projektu 24.06.2019), do czego przyczyniło się m.in. uruchomienie w okresie Q2 2020 platform w Rumunii, Austrii i na Węgrzech. Kanał ccc.eu odnotował w maju najwyższą sprzedaż od uruchomienia, na poziomie blisko 40 mln zł.
o DeeZee –
wzrost przychodów o 64% rdr. W ramach kolejnego etapu rozwoju tej spółki uruchomiono platformę DeeZee w Czechach, na Słowacji i Węgrzech oraz w Rumunii.
o Gino Rossi –
płaski wynik rdr. Jednocześnie, w Q2 dopełniono integracji z Gino Rossi w obszarze e-commerce poprzez przeniesienie zarządzania platformą gino-rossi.com do eobuwie.
o Eobuwie.pl –
łącznie ok. 2,8 mln zamówień (w tym 64% z urządzeń mobilnych), które przełożyły się na wzrost przychodów ze sprzedaży o 51%. Po niższej dynamice przychodów w marcu 2020, odnotowano znaczące wzrosty w kwietniu, maju i czerwcu (odpowiednio o 28%, 71%, 60% r/r), przy wyższych o parę punktów procentowych marżach brutto (zbliżonych dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej i Europy Zachodniej) i niższych kosztach marketingowych. Kontynuowany był rozwój platformy Modivo, z której przychody w drugim kwartale wyniosły 49 mln PLN (wzrost o 32% kw/kw).
W ocenie Grupy, wykreowana przez COVID zmiana zachowań konsumenckich w kierunku ecommerce, stwarza unikalną perspektywę dla eobuwie.pl na przyspieszenie rentownego wzrostu i istotne zwiększenie jego udziałów rynkowych. W kontekście tych okoliczności, CCC planuje kontynuować analizy i prace dot. pozyskania na poziomie eobuwie.pl odpowiedniego kapitału, który umożliwi pełne wykorzystanie tych nowo powstałych szans rynkowych.