'Aby jednak można było zastosować ten wynalazek jako akumulator samochodowy, należy zwiększyć jego wydajność. Akumulatory te natomiast najwyraźniej już teraz nadają się do stacjonarnego magazynowania energii.
Patenty są już zarejestrowane w 96 krajach, mówi menedżer HPB Sebastian Heinz. Firma Swiss Clean Battery (SCB) jako pierwsza zabezpieczyła licencje dla Szwajcarii i obecnie poszukuje inwestorów. Celem jest rozpoczęcie tam produkcji seryjnej w przyszłym roku i szybkie rozwinięcie jej do rangi gigafabryki.
Jeśli informacje się potwierdzą, rzeczywiście można będzie mówić o czymś w rodzaju "gamechangera" (czynnika zmieniającego zasady gry — red.) w transformacji energetyki i transportu. Chociaż urządzenie nadal opiera się na technologii litowo-jonowej, w ogóle nie potrzebuje kobaltu."
Bedzie dzie czymać te jenergę. Te, co pompom poczebujo, a z panelow jej za dużo majo.
Tak w buzinesowech gazetach napisali.