Auto Partner jest importerem i dystrybutorem części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych, motocykli, skuterów, a także wyposażenia warsztatów o zasięgu europejskim. W 2023 roku wypracowała 223,59 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, w stosunku do 207,27 mln zł zysku w 2022 roku. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 3,653 mld zł, co jest wynikiem nie tylko o 29 proc. wyższym rok do roku, ale także rekordowym.
– Osiągnięte przez Grupę marże były na satysfakcjonującym poziomie, pomimo ubiegłorocznych wyzwań takich jak wysoka inflacja, presja na wynagrodzenia i wysokie stopy procentowe, które wpływały na koszty finansowe – podaje Auto Partner w sprawozdaniu finansowym za 2023 rok.
Auto Partner współpracuje z 350 dostawcami części typu “after market”, takimi jak Bosch, Textar, Valeo czy Febi. Posiada również markę własną – MaxGear. Podobnie jak na rynku polskim rosła również sprzedaż za granicą (+29,6 proc. rok do roku). Nadal jednak polski rynek jest dla spółki kluczowy odpowiadając za 50 proc. sprzedaży. Pozytywnie na sytuację Auto Partner wpływał również sentyment w branży dystrybutorów części samochodowych.
– Europejski rynek motoryzacyjny osiągnął w ubiegłym roku znaczący kamień milowy, a rejestracje nowych pojazdów sięgnęły najwyższych poziomów od czasu pandemii, kreując tym samym wysoki popyt na części do samochodów. Rok 2024 pod tym względem ma być równie dobry co 2023. Auto Partner ocenia, że blisko 19-procentowa dynamika sprzedaży z pierwszego kwartału 2023 roku jest co najmniej do utrzymania w całym 2024 roku – komentuje Mateusz Czyżkowski, analityk XTB.
Sytuacja spółki cieszy inwestorów. Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy jej notowania wzrosły o prawie 30 proc. Korekta nastąpiła jednak po publikacji szacunkowych wyników Auto Partner za pierwszy kwartał tego roku.