Apolonia Medical planuje debiut na NewConnect na przełomie II i III kw.'10 (wywiad)
11.05. Warszawa (PAP) - Producent i dystrybutor ekskluzywnych mebli dla gabinetów stomatologicznych Apolonia Medical planuje zadebiutować na rynku NewConnect na przełomie drugiego i trzeciego kwartału 2010 roku, przeprowadzając wcześniej emisję do 1,3 mln zł - poinformował PAP prezes spółki Piotr Trzaska.
"Rozpoczynamy emisję akcji i planujemy debiut na rynku NewConnect na przełomie drugiego i trzeciego kwartału 2010 roku. Z emisji nowych akcji chcemy pozyskać do 1,3 mln zł" - powiedział PAP Trzaska.
Autoryzowanym Doradcą spółki jest warszawski Top Consulting.
Spółka, która zajmowała się dotychczas projektowaniem i produkcją nieseryjną ekskluzywnych mebli stomatologicznych zaliczanych do segmentu premium, chce przygotować się do przekształcenia modelu działania na produkcję seryjną mebli dla sieci gabinetów lekarskich i stomatologicznych w Polsce i zagranicą.
Apolonia Medical chce przeznaczyć pieniądze z emisji na zakup maszyn do produkcji seryjnej oraz na promocję innowacyjności technologicznej swoich rozwiązań w Polsce i zagranicą.
"Pozyskany kapitał zostanie przeznaczony na zakup maszyn umożliwiających produkcję seryjną oraz na odpowiednie wsparcie sprzedaży kampanią reklamową w Polsce, a przede wszystkim zagranicą. Planujemy być firmą rozpoznawalną w Europie, a także na Bliskim Wschodzie, specjalizującą się w wyposażaniu gabinetów lekarskich. Mamy być rozpoznawalni z designu, a także jakości reprezentując jednoznacznie segment premium" - powiedział prezes.
"Mamy zamiar rozwinąć sieć sprzedaży zagranicznej. Nasze produkty sprzedajemy nie tylko w Polsce, ale i zagranicą. Mieliśmy zamówienia z Austrii, Cypru, a także z Dubaju, gdzie głównie będziemy celować z naszą ofertą i ta współpraca dobrze rokuje, bo spodziewamy się kolejnych umów od klienta z Dubaju jeszcze w tym roku" - dodał.
"Planujemy, że w 2012 roku 50 proc. przychodów będzie stanowił eksport - celujemy w Bliski Wschód, a oprócz tego mamy zamiar sprzedawać nasze produkty także w Anglii, Hiszpanii, we Włoszech i Francji. W USA także widzimy bardzo duży i ciekawy dla nas rynek, natomiast musimy robić wszystko po kolei i na Stany jeszcze przyjdzie czas" - powiedział również.
W 2010 roku Apolonia Medical spodziewa się przynajmniej 800 tys. zł przychodów i co najmniej 100 tys. zł zysku netto.
W 2009 roku przychody ze sprzedaży spółki wyniosły 422 tys. zł wobec 272 tys. zł w 2008 roku, a zysk netto wyniósł ponad 50 tys. zł wobec 150 tys. zł straty netto w 2008 roku.
Na razie spółka produkuje meble głównie dla gabinetów stomatologicznych, ale swoje produkty chce też kierować do innych specjalności.
"Stworzyliśmy już drugą linię produktową, dedykowaną krajowym szpitalom publicznym. W przeciągu miesiąca spodziewamy się znaczącego zamówienia" - powiedział Trzaska.
Spółka, której docelowymi klientami są sieci gabinetów stomatologicznych oraz kliniki implantologiczne, ma w swojej ofercie m.in.: asystory, komody, a także kompleksowe zabudowy specjalistyczne.
http://dmbzwbk.bankier.pl/wiadomosci/pap/artykul.html?id=2139533