Zrobiłem analizę raportu VR Factory Games S.A. za II kwartał 2025 r.
Wyniki finansowe
- Przychody II kw. 2025: 625,9 tys. zł (spadek wobec II kw. 2024: 874,3 tys. zł).
- Przychody I półrocze 2025: 1,78 mln zł (+14% r/r).
- Strata netto I półrocza: -313,3 tys. zł (poprawa względem -742,9 tys. zł rok wcześniej).
- Aktywa razem: 15,5 mln zł (rok temu 31,3 mln zł) – mocny spadek przez odpisy.
- Kapitał własny: 14,9 mln zł (spadek z 31,1 mln zł).
- Środki pieniężne na koniec czerwca: 808,7 tys. zł (wzrost wobec 526,9 tys. zł rok temu).
Kluczowe wydarzenia
- Nowe produkcje VR w toku:
- Projekt z partnerem współfinansującym (realizacja zgodnie z harmonogramem).
- Freaky Lab – gra celowana w młodszych graczy z hybrydowym modelem monetyzacji.
- Omni – w fazie testów gameplay’u i kreowania stylistyki.
- Workshop Simulator VR
- decyzja o adaptacji na PSVR2 (PlayStation 5).
- certyfikacja na wszystkie regiony zakończona w sierpniu 2025 r.
- premiera PSVR2: 4 września 2025.
- Nagrody i wyróżnienia
- czerwiec 2025: nagroda MADE IN POLAND 2025 (Berlin).
- Prezes Sławomir Matul – nominacja do tytułu Ambasador Innowacyjności.
- Meta Quest – zmiany ekosystemu
- uproszczona publikacja gier, ale spadek zasięgów i rosnąca konkurencja.
- wzrost segmentu młodzieżowego wśród użytkowników.
- Odpisy aktualizujące
- 25 kwietnia 2025 r. – 15,5 mln zł odpisów na projekty nierozwijane.
znacząco obciążyły aktywa i kapitały, ale w dłuższym terminie poprawią rentowność.