To info (poza tym, że wchodzi duża kasa) może tłumaczyć wzrosty:
3.6.Warszawa(PAP) - Agora i Microsoft Inc. podpisały umowę, która
przewiduje m.in. rozwój wspólnych produktów i przyznanie Agorze
wyłączności na sprzedaż powierzchni reklamowych w tych produktach -
podała Agora w środowym komunikacie prasowym.
"Dzięki współpracy z Microsoftem chcemy zaoferować użytkownikom w
internecie nową, ciekawą ofertę, a reklamodawcom - efektywne
dotarcie do wartościowej grupy odbiorców z wykorzystaniem
nowoczesnych narzędzi i atrakcyjnych powierzchni reklamowych" -
powiedział cytowany w komunikacie Maciej Wicha, dyrektor ds.
multimediów i współpracy partnerskiej w segmencie Internet Agory.
"Zawarta dzisiaj umowa to kolejny etap naszej współpracy.
Skorzystają na niej użytkownicy serwisów zarówno Microsoftu jak i
Agory. Będziemy mogli przedstawić jeszcze szerszą i ciekawszą
ofertę użytkownikom dotychczasowego portalu MSN, a także
zaadresować tę ofertę do szerszego grona internautów. Co nie mniej
istotne, zyskamy możliwość dalszej dystrybucji naszej platformy
usług komunikacyjnych i społecznościowych Windows Live" - dodał
cytowany w komunikacie Michał Kostrzewa z polskiego biura Microsoft.
Agora podała, że poprowadzi w Polsce wspólny portal obu firm:
Msn.gazeta.pl, a zespół sprzedaży Gazeta.pl będzie miał wyłączność
na sprzedaż i rozwijanie oferty reklamowej wszystkich polskich
produktów internetowych Microsoftu.
Agora będzie też odpowiedzialna za rozwój i dostarczanie treści
do utworzonego wspólnie portalu MSN.gazeta.pl, który zastąpi
istniejący od roku MSN.pl.
W wybranych serwisach Agory zostaną wdrożone technologie i
produkty z pakietu Windows Live: narzędzia do komunikacji (m.in.
poczta elektroniczna, komunikator) i współdzielenia informacji
(np. zdjęcia, blogi).
W ramach współpracy Microsoft zapewni przekierowanie użytkowników
portalu MSN.pl na stronę MSN.gazeta.pl oraz promocję wspólnych
produktów i pomoc w implementacji technologii Live w serwisach
Agory.
Agora podała, że obecny na polskim rynku od 2008 roku portal
MSN.pl odwiedziło w marcu 2009 roku 1.056.407 użytkowników (real
users). (PAP)