ZA POMOCĄ SĄDÓW I PROKURATUR I KNF..... KTÓRE WSPÓŁPRACOWAŁY Z PRZESTĘPCAMI ?????.... CHCECIE WALCZYĆ O ... NIERZADKO .....DOROBEK ZYCIA .... JESTEŚCIE NAIWNI ... ŻEBY NIE POWIEDZIEĆ ...... PI .
PISZĘ OD WIELU LAT ......ŻYJEMY W PAŃSTWIE MAFIJNYM .... KTÓRE WSPÓŁPRACUJE Z PRZESTĘPCAMI .... KTO JEST PRZECIWNIKIEM MASOWYCH I CZĘSTYCH DEMONSTRACJI ..????????W CENTRUM WARSZAWY ?????
"NIK widzi potrzebę powołania sejmowej komisji śledczej w tej sprawie, gdyż aparat państwa przez ponad siedem lat nie był w stanie wyjaśnić tej afery w interesie tysięcy pokrzywdzonych obywateli" - podano w komunikacie.
Dziś mierzymy się z konsekwencjami jednej z najbardziej wstrząsających afer finansowych w historii II Rzeczpospolitej. Sprawą GetBack obnażyła nie tylko skalę nadużyć, ale i głęboki kryzys instytucji państwowych odpowiedzialnych za nadzór oraz ochronę obywateli. To sprawa, której zawiodły urzędy i organy ścigania, a tysiące osób czekają na sprawiedliwość. Instytucje te nie pełniły skutecznej ochrony konsumentów i w konsekwencji doszło do ogromnych sięgających ponad 3,5 miliarda złotych strat po stronie tysięcy obywateli, którzy do dziś nie odzyskali nierzadko do roku całego życia - mówił prezes NIK Marian Banaś. - To strukturalna wada systemu, którym instytucje mające kontrolować i interweniować stały się bezradne albo co gorsze, świadomie niewydolne. Ta sprawa, powiedzmy to wyraźnie, to symbol czegoś znacznie głębszego - patologii państwa, które nie działa tak jak powinno - dodawał.
Nierzetelny i nieprawidłowy nadzór KNF nad spółką GetBack S.A. (obecnie Capitea S.A.) - zapis konferencji prasowej
08 lipca 2025 10:00
NIK ocenia negatywnie a także jako nierzetelne objęte kontrolą działania KNF i jej Urzędu w zakresie sprawowanego nadzoru nad spółką GetBack S.A. (obecnie Capitea S.A.) oraz podmiotami współpracującymi ze spółką. Przewodniczący KNF, posiadając odpowiednie prawne możliwości, nie skorzystał z przysługujących mu uprawnień wstąpienia do przyspieszonego postępowania układowego prowadzonego wobec GetBack S.A., pomimo wątpliwości co do prawidłowości działań podjętych w toku postępowania restrukturyzacyjnego przez jego strony. Także nadzór KNF, sprawowany nad transakcją cesji portfeli wierzytelności z 29 kwietnia 2019 r. pomiędzy easyDebt NS FIZ, Open Finance Wierzytelności NS FIZ, a Hoist II NS FIZ, nie był rzetelny. Sporządzona w tym zakresie przez UKNF analiza transakcji pomijała jej istotne aspekty – m.in. metodologię wyceny portfeli wierzytelności, czy też rzeczywistą wartość odzysków dla danego portfela wierzytelności od momentu jego zakupu do dnia wyceny. NIK zwraca uwagę, że do dzisiaj „afera GetBack” nie została wyjaśniona, choć w sprawie jest ponad 9 tys. osób pokrzywdzonych. KNF, prokuratura i sądy nie dokonały ustalenia wartości portfeli wierzytelności, aktywów spółki, w tym certyfikatów inwestycyjnych, jak również nie zbadano rzetelności składanych przez spółkę sprawozdań finansowych pomimo posiadanych uprawnień. Prokuratura nie wyjaśniła do chwili obecnej w sposób merytoryczny przyczyn, przebiegu i skutków „afery GetBack” oraz nie wskazała osób odpowiedzialnych za utratę środków przez wierzycieli, w tym obligatariuszy niezabezpieczonych.