Z najnowszego wpisu Nexity na Facebooku: "(...)przyczyniamy się nie tylko do rozwoju infrastruktury dla pojazdów osobowych, ale aktywnie działamy w kwestii ekektryfikacji komunikacji publicznej."
Póki co spółka jest jeszcze sporo przewartosciowana. Pamiętajmy że na chwilę obecną kapitalizacja to ok. 130 mln zł. Rozumiecie że np. Columbus jest wart wg giełdy tylko 20 razy więcej. A tak naprawdę to przepaść, Columbus generuje duże przychody a bedzie jeszcze wieksze, a Nexity? Póki co tylko know-how
Na giełdzie wycenia się przyszłość np datawalk co roku kilka milionów straty i malutkie przychody a kapitalizacja prawie 1 mld. Kierunek dla świata jest jeden - elektromobilność. Potrzeba trochę czasu i bodzca który powoli zaczyna się pojawiać. Tu na lajcie może być kurs trzycyfrowy w ciągu 3 lat. Dzisiaj sprzedawały owce które za chwilę będą kupowały po 30 albo wyżej
Co ty wypisujesz ? Przecież kapitalizacji nawet nie potrafisz policzyć. Nexity ma umowę z Columbusem na ćwierć wieku, jest w jego grupie jeszcze z Saule a CEO Columbusa zasiada w zarządzie z ogromnym pakietem akcji. Przyszłości spółek grupy nie da się rozgraniczać, bo to organizmy w technologicznej i biznesowej synergii. I co ty możesz wiedzieć manipulatorze o przychodach? Maj się zbliża, a nie znasz jeszcze wyników za pierwszy kwartał. Poczekaj grzecznie do raportu i przypomnij sobie jeszcze, że giełda wycenia przyszłość.
Nexity ma unikatowy model biznesowy, który będzie pozwalał na wykładniczy wzrost fcff wraz ze wzrostem liczby elektryków. Tak - Columbus jest 20 razy większy i dzięki temu ma zasoby do tego, aby budować wartość Nexity w którym ma 30%. Zieliński powiedział, że Columbus będzie stawiać swoje ładowarki, Nexity nie będzie ponosić capexu na stawianie ładowarek tylko będą instalować system i zarządzać ładowarkami za pomocą swojego oprogramowania (https://www.youtube.com/watch?v=bYZD8KkOlbg). To będzie maszynka do zarabiania kasy z wysokimi marżami. Nic się w ostatnim czasie nie zmieniło na niekorzyść spółki, wręcz przeciwnie trend wzrostu samochodów elektrycznych wciąż jest silny tak samo jak nastawienie regulatorów do zielonej rewolucji. Kierowcy rzeczywiście codziennie korzystają z ładowarek, wiem ponieważ obserwuję mapę. Dzisiaj dodali post na facebooku z informacją o działaniu "w kwestii elektryfikacji komunikacji publicznej." To, że ten post z ładną grafiką został dodany oznacza, że rzeczywiście pracownicy pracują, coś robią. Niby błahostka a jednak można wyciągnąć pewne wnioski. Nexity ma w App Store wyższe oceny niż GreenWay przy większej ilości ocen (a mniejszej liczbie ładowarek!). Kierowcy najdroższych elektryków (użytkownicy IPhonów) będą woleli korzystać z Nexity, które ma ładną wizualnie aplikację i bardzo dobre wsparcie klienta (odpisali mi na maila po 12 minutach o 18:00, po godzinach.) Co do samej sytuacji z kursem, to podobny wolumen był 13 sierpnia tylko że wtedy były to okolice szczytu. Jeżeli teraz mamy taki wolumen to są to okolice dołka. Nexity z ładowarkami Columbusa może w przyszłości być częścią infrastrukturalnego oligopolu i generować gotówkę tylko dzięki logo na ładowarkach.
Wszystko co tu się dzieje ostatnimi czasy jest całkowicie irracjonalne biorąc pod uwagę dziedzinę działalności,partnerów,udziałowców a przedewszystkim kierunek wyścigu w ktorym wystartowali najwięksi gracze rynku motoryzacyjnego a w zasadzie cały rynek. Wczorajsze informacje i dzisiejszy finał sesji to już niemalże rozdwojenie jaźni. Z niesamowitym zaintrygowaniem czekam na jakiekolwiek informacje.
Nexity ma w sklepie play taką samą ocenę jak Greenway. Różnica polega na tym, że ludzie narzekają na brak ładowarek Nexity w ich miastach, a nie dlatego że są problemy z aplikacją tak jak w przypadku Greenwaya. To oznacza, że kierowcy CHCĄ korzystać z ładowarek Nexity.
8mln akcji z tego co pamietam to podwyższenie kapitału zrobione przez min. nowych udziałowców, dodatkowo na dwa lata objęte zakazem sprzedaży. Wiec tak naprawdę to wycena na dzień dzisiejszy trochę inna by była. Coś tu nie gra.