W takim tempie nie powstanie żadna sieć stacji, za co ci ludzie biorą pieniądze ? Zapomnijmy o jakiejkolwiek rentowności projektu Avia. Posłuchajcie sobie Sikorskiego z ostatniego czatu, karty flotowej nie potrzebują "bo wszyscy mają swoje karty po co następna", stacji nie będą kupować bo "takie aktywo za 10 lat może okazać się ciężarem" brana chyba pęka ze śmiechu jak tego słucha.
Unimot zarabia na imporcie ON. Zyski z importu są na tyle duże, że można finansować na boku różne fanaberie, ale dlaczego żadna z tych pobocznych działalności nie jest traktowana poważnie trudno pojąć.
Onico nie miało żadnego majątku, spółka znika i zostają po niej tylko kredyty i umowy dzierżaw pojemności na bazach paliw. Wszystkie sieci stacji paliw składają się ze stacji własnych, kupionych lub wybudowanych przez spółkę i ze stacji, które przystąpiły do sieci na ogół w proporcjach 50/50. Nie ma nigdzie sieci zrobionej tylko z umów franczyzowych. Ten projekt to ściema i mydlenie oczu.
Widzę że towarzystwo po sowitym niedzielnym "łobiadku usiadło do dyskusji o ktorej nie ma pojęcia.
Ano trzeba tu popisać coś i zaistnieć, bo kobita się do ciebie przyczepiła że nic jej nie pomagasz i w domu i przy dzieciach to odreaguję sobie tutaj.
Takie czysto polskie zasciankowowsiowe charaktery.
Onico nie pisało co miesiąc, że teraz hulajnogi, fotowoltanika, wchodzimy w stacje paliw, wchodzimy w aplikację do randkowania. Dlatego właśnie upadło. Sikorski to wielki wizjoner, mag wyciągania kasy z kieszeni inwestorów...
Stacje nie należą do Unimotu. Umowa franczyzowa zmusza partnera do opłaty franczyzowej i zamawiania paliwa od Unimotu jeżeli jest taki zapis w umowie. 60 stacji x 2 tys. zł opłaty za licencję Avia to jest dopiero 120 tys. przychodu. miesięcznie z całej sieci. Pylon cenowy, logo Avia i ekspres do kawy dla jednej stacji kosztują więcej niż te 120 tys. chory biznes.
Jak się tak zastanowić, to jaki jest sens istnienia tych kilkunastu stacji Avia? Stacji Orlenu jest około 1600, tworzą siatkę ogólnopolską, jest wspólna karta flotowa, określone standardy. Co daje taka taka Avia w porównaniu z koncernami jeżeli nie ma żadnej rozpoznawalności.
Pełno jest starych stacji do sprzedania w Internecie w słabych lokalizacjach. Jadąc do Zakopanego warto obserwować, że kolejki są tylko na koncernowych stacjach, głównie Orlen i BP. Kto i po co ma się zatrzymać na Avii nawet jeżeli jest 20 gr. niżej przez co sieć dalej nie jest rentowna, bo zdesperowani biorą same trupy do sieci.
Sieć właściwie to jest już rentowna, tylko tak to jest zaprezentowane, że wygląda jak by nie była rentowna. A ci do tych sieciowych stacji to ściema, ja nie przykładam do tego wielkiego znaczenia. Zresztą prezes mówił kiedyś, że w Polsce to w zasadzie jest paliwo tylko z Orlenu i chyba Lotosu, a to jaka jest nazwa stacji to raczej mało ważne.
Stan techniczny obiektu ma ogromne znaczenie, szczególnie jak zbiorniki pod ziemią mają 20 lat i nie były czyszczone nigdy, dystrybutory pamiętają Gierka i śrubokrętem reguluje się wydawkę plus minus, gastronomii lepiej nie tykać, a kawa jest z dupy.
unimot zarabia na dostawach paliw ,na sklepie zarabia właściciel stacji unimot nie ma własnej marki to tak jak dostawa paliw na stacje tesco czu carrefour
Nieprawda bo paliwo sprowadza się w sporych ilościach ze Słowacji i jest nawet konkurencyjna firma Slovnaft, a na stacjach typu Orlen zarabia się na sprzedaży hot dogow i kawy i innych produktów pozapaliwowych
Na drugie pytanie odpowiedzieli po czacie. Zadałem jeszcze jedno pytanie o Avii, ale na nie nie odpowiedzieli wcale. Ponoć 2 stacje na Ukrainie zostały zamknięte. Powodów zamknięcia nie podali.