Ktoś chyba źle rozumie mechanizm. Pożyczka w 75% może zostać umorzona, a kwota umorzenia jest równa stracie poniesionej przez pandemie. Bardzo prawdopodobne, a w zasadzie pewne jest, że 75% kwoty tej pożyczki zostanie umorzone, a tym samym wszystkie straty. To jest świetna informacja.
A przed nami baaaaardzo mocny sezon. Porównywałem już ceny biletów rok do roku i wzrost cen biletów na ten moment kupowanych w tym samym czasie na ten sam okres to około 300%!
W moim przypadku to te same terminy rok do roku Barcelona, Tel Aviv, Lwów wizzair.
„ Finansowanie preferencyjne w ramach Tarczy Finansowej PFR dla Dużych Firm służy pokryciu szkody powstałej na skutek zakłóceń w funkcjonowaniu gospodarki w związku z COVID-19. Finansowanie preferencyjne ma formę oprocentowanej i umarzalnej pożyczki preferencyjnej udzielanej na okres do 4 lat. Umorzenie jako finansowanie bezzwrotne ma na celu pokrycie maksymalnie do 75% faktycznej szkody poniesionej przez przedsiębiorstwo na skutek COVID-19. Wysokość umorzenia nie może również przekroczyć 75% kwoty udzielonej pożyczki.”
Za chwile bedziemy mieli: https://businessinsider.com.pl/waza-sie-losy-zamkniecia-granic-wewnatrz-ue/be7bcbg?utm_source=fb&utm_medium=social&utm_campaign=fb_bi
Latanie bedzie tylko dla ludzi zaszczepionych a jak wiadomo polowa Polakow woli poczekac az sie inni zaszczepia. Zreszta w tym tempie szczepienia potrwaja kilka lat a przed nami jeszcze kilka "smiercionosnych" mutacji.
Jakie beda wyniki za pierwszy kwartal i polrocze nietrudno zgadnac. Jak bedziesz lecial to spytaj pilotow ile lataja i zarabiaja a pozniej odnies to do ceny akcji :)
Oczywiscie, ze beda tylko duzo mniej. Do maja bedzie bieda, wakacje moga byc przyzwoite, pozniej powtorka z rozrywki tj. pandemia szczepienia, ograniczenia, mutacje. To bedzie podobny rok do 2020. Dotacja pozwoli firmie przetrwac, umocnic pozycje (jest dobrze zarzadzana), gdy inni beda padac jak muchy. Moim zdaniem obecna cena jest mocno nadmuchana.
Jak widzę pesymistów na jakiejkolwiek spółce to śmiech mnie ogarnia i zastanawiam się jak mało trzeba być rozwiniętym myśląc, że zaprzeczając dowodom ktokolwiek zasugeruje się takim trollem to musi mieć rozumek mniejszy niż ten troll i powinien szybko pozbyć się gotówki. Niestety Jakie państwo taka giełda i leszcze bez akcji dbające o kasę innych ha ha ha
Moim niekoniecznie. Jest 25% poniżej wybuchu pandemii, a sytuacja finansowa jest po uwzględnieniu pfr co najmniej taka sama. II kwartał w 2020 był dramatyczny, w tym roku będzie zdecydowanie lepiej, chociażby poprzez zwiększenie marży, co jest nieuniknione.
Branża przetrzebiona, zarząd sugerował, że odzywają się nowi kontrahenci, którzy szukają pewnego czarteru na ten sezon.
Kwestia interpretacji wyceny, dla Ciebie nadmuchana, dla mnie przecena biorąc pod uwagę wartość pieniądza, ilość kasy na giełdzie i wyceny innych akcji.
Marzec 2020 do marca 2021 można też porównać do tego jak dużo pustego pieniądza trafiło dodatkowo na rynki.
porównujesz siatkę z miesięcy 2021 do 2020??? a za te miesiące z 2020 dostaną zapomogę. Ty lepiej porównaj sobie do miesięcy z 2019 to będziesz miał porównanie w jakiej ciemne du..... jest lotnictwo, cała branża będzie wracać do tego co było przed plandemia kilka lat TRUE STORY niestety. Jak masz znajomych mechaników pilotów itd. to popytaj jak u nich w firmach jest, oczywiście w jednej jest lepiej w drugiej gorzej ale tak naprawdę wszędzie nowa szara rzeczywistość i wróżenie z fusów. Pozdrawiam.
Co innego loty biznes, delegacje, regularne loty. Co innego czartery na wakacje. Zapytaj znajomych jakie parcie jest na biura podróży. Odłożony popyt jest ogromny w branży turystycznej a parcie na wakacje, a i gotówkę na nie ma mnóstwo ludzi.
Oczywiście jest to kwintesencja giełdy, zarobi ten kto ma rację, oczywiście nie mówię że na sto procent ja ją mam :)
75% kwoty pozyczki moze zostac umozone lecz to nie oznacza ze firma poniosla taka strate. Firma poniosla strate w kwocie okolo 100 mln tak wynika z raportow. Natomiast moze zostac umorzone 215 mln. Wszystko zalezy od negocjacji. To swietna wiadomosc bo wyglada na to ze Enter bedzie na plusie.
Pamietajcie co mowil w komentarzach Prezes . Duza czesc straty wynika z MSSF16 tj amortyzacji samolotow . Strata 90 mln nie jest duza na tle branzy i powstala w okresie totalnego lockdown . Tera samoloty lataja a firma sobie radzie lepiej niz inni . Ze ststystyk portu w waarsaw wynika ze ENT wozi wiecej pax niz narodowy. Biletow na ZNZ , MBA nie ma do konca marca . Inne rejsy z KTW , WRO i POZ tez sa pelne .