▪ Jest światowym hitem, ocenianym jako 35 najlepsza planszówka
w historii
▪ Duży sukces projektu na Kickstarterze – zebrano ponad 3 mln GBP
▪ Trafiła do dziesiątków tysięcy graczy na całym świecie
▪ Otrzymała pozytywną ocenę od największych recenzentów gier
video (np. Markuplier)
▪ Pojawiła się dwukrotnie w serialu South Park
Planszówka Nemesis autorstwa Awaken Realms:
I co z tego? A Terraforming Mars, a Gloomhaven? Stoją wyżej, a pierwsza w wersji cyfrowej jest słaba, a druga spoko, ale to nie jakiś killer sprzedażowy. Nemezis w wersji cyfrowej nie będzie hiciorem, bo żadna planszówka taka nie była i tutaj raczej nic się nie zmieni. Może być conajwyżej, dobra, poprawna, ale killerem sprzedażowym to to nie będzie z prostej przyczyny - to trochę inne światy, inne wymagania, inne trendy. Niezmiernie ciężko jest zrobić grę będącą hitem zarówno w wersji cyfrowej jak i planszowej.
ps. Przykładów odwrotnych też jest sporo. God Of War czy Sanctum (nawiązujący do serii Diablo) - w wersji planszowej to to są kapiszony. No fakt faktem, że twórcy tych gier nie postarali się, ale to tylko pokazuje fakt, że uznana marka nie gwarantuje sukcesu sprzedażowego "po drugiej stronie"/
Najprzyjemniej odwzorowaną planszówką w formie cyfrowej jest według mnie Cywilizacja: Poprzez Wieki. W wersji papierowej jest strasznie czasochłonna (z kompletem graczy to i pół dnia można grać), a na telefonie z AI idzie się zmieścić w 1h nawet. Do tego fajna graficznie i świetna muzyka. Ale jak spytasz pierwszego lepszego gracza, to tej pozycji w ogóle nie będzie kojarzyć. Cyfrowe gry planszowe giną zazwyczaj w gąszczu gier robionych od razu pod cyfrową rozgrywkę czyli docelowy target sprzedażowy.