• Wyniki Grupy PMPG Polskie Media S.A. po III kwartałach 2020 r. Autor: ir_pmpg [89.74.108.*]
    Wyniki Grupy PMPG Polskie Media S.A. po III kwartałach 2020 r.: Wzrost skonsolidowanego zysku netto, dynamiczne wzrosty w Internecie, „Wprost” nr 1 wśród serwisów internetowych tygodników opinii.

    Po trzech kwartałach 2020 r. Grupa Kapitałowa PMPG Polskie Media S.A. wypracowała skonsolidowany zysk netto w wysokości 2,32 mln zł.  Jest on wyższy o ponad 2 mln zł (+685%) w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Przychody z reklamy w Internecie wzrosły o +53%.

    Przychody Grupy Kapitałowej PMPG po trzech kwartałach 2020 r. wyniosły 23 743 mln zł i były niższe o 34% niż przed rokiem. Przyczyniły się do tego trudne warunki związane z wybuchem pandemii koronawirusa, która negatywnie wpłynęła na główne źródła przychodów Grupy. W związku z koniecznością sprawnej restrukturyzacji i ograniczenia kosztów związanych między innymi z wydawaniem tygodnika „Wprost”, największe spadki wpływów objęły przychody ze sprzedaży usług reklamowych, projektów eventowych oraz dystrybucji prasy. Grupa Kapitałowa PMPG odnotowała jednocześnie zysk z działalności operacyjnej w wysokości 0,43 mln zł.

    W tym samym okresie obniżeniu uległy koszty Grupy. Koszt własny sprzedaży, koszt sprzedaży oraz koszty ogólnego zarządu były niższe o ok. 13,9 mln zł tj. o 37% w stosunku do roku 2019 . Wpływ na to miały przede wszystkim decyzje dotyczące zakończenia wydawania drukowanej wersji tygodnika „Wprost”, redukcji kosztów wynagrodzeń, restrukturyzacji, wstrzymania działań reklamowych oraz obniżenia kosztów digitalizacji i usług programistycznych, co powinno mieć pozytywny efekt również w przyszłej działalności firmy.

    Skonsolidowany zysk netto Grupy Kapitałowej PMPG wyniósł 2,3 mln zł i był wyższy niż rok wcześniej o ponad 2 mln zł do czego przyczyniło się rozwiązanie odpisów z tytułu operacji sprzedaży i wykupu aktywów finansowych.

    Bezzwłoczna i zdecydowana reakcja na sytuację związaną z COVID-19, przyczyniła się do wdrożenia zmiany modelu biznesowego co pozwoliło na zapewnienie ciągłości działania, realizację umów utrzymaniowych i zakontraktowanych nowych projektów, a także uruchomienie nowych linii przychodowych związanych z czytelnictwem w serwisie internetowym Wprost.pl.  Doprowadziło to do zwiększenia przychodów osiąganych ze sprzedaży powierzchni reklamowej w Internecie o +53%, tj. o 2,5 mln zł. Istotną zmianą było wdrożenie w serwisie wprost.pl paywall’a, tj. płatnej subskrypcji treści, co wpisuje się w najnowsze trendy monetyzacji mediów cyfrowych.

    Dzięki stale rosnącej liczbie użytkowników należących do Grupy serwisów internetowych, tj. wprost.pl i dorzeczy.pl, które osiągnęły we wrześniu odpowiednio prawie 5 mln i 2,3 mln użytkowników, a łącznie 7,25 mln użytkowników (RU), PMPG jest zdecydowanym liderem w kategorii serwisów związanych z tygodnikami opinii, mając w niej 51% całkowitego udziału. Sam serwis wprost.pl, nr 1 w tej kategorii, osiągnął ponad 18% zasięgu wśród wszystkich polskich internautów, a dorzeczy.pl 8,2%. (za Gemius/PBI, wrzesień 2020 r.)

    „Przed zespołem zarządzającym PMPG i naszymi redakcjami stoi jeszcze wiele nowych wyzwań jakie stworzyła pandemia i sytuacja gospodarcza. Średni rozmiar spółki, pozwala jednak na sprawne i dynamiczne podejmowanie decyzji, dzięki czemu organizacja ma szanse wyjść z sytuacji kryzysowej mocniejsza i lepiej przygotowana do nowej rzeczywistości. Cieszę się i doceniam, że wiele osób w firmie to dostrzega i angażuje się z pozytywną energią w procesy zmian – skomentował wyniki wydawca, założyciel i główny akcjonariusz PMPG Polskie Media S.A. – Michał Maciej Lisiecki.

    źródłó: link 

  • Re: Wyniki Grupy PMPG Polskie Media S.A. po III kwartałach 2020 r. Autor: ~Car [31.0.32.*]
    Prezesie już to wszystko wiemy kto ma akcje ten przeczytał raport . Kup waść jutro akcje i pokaż że jest szansa na zarobek dla starych akcjonariuszy.O dywidendzie to newet nie wspomnę izraelczyk coś o tym wspominał ale prezes przecież dywidendy dla siebie zabiera. Ps .siedzę tu już 10 lat pierwszy zakup akcji po 3,70.zl.....
  • Re: Wyniki Grupy PMPG Polskie Media S.A. po III kwartałach 2020 r. Autor: ~Car [31.0.32.*]
    Prezesie przepraszam za blad 7 lat dokładnie od 2013 roku
  • Re: Wyniki Grupy PMPG Polskie Media S.A. po III kwartałach 2020 r. Autor: ~Dedalus [217.173.180.*]
    To ja „tylko” od 2017 roku. ;)
  • Re: Wyniki Grupy PMPG Polskie Media S.A. po III kwartałach 2020 r. Autor: ~Car [31.0.85.*]
    Prezesie czekamy na zakup akcji przez Pana. Pokaż Pan że warto zainwestować szerokiemu rynkowi. Na początek choć z 20 tyś sztuk wystarczy..
  • Re: Wyniki Grupy PMPG Polskie Media S.A. po III kwartałach 2020 r. Autor: ~Car [31.0.85.*]
    Prezesie proszę się nie bać nie Pan obecnie okresu zamkniętego.Moze Pan śmiało kupować taniutkie akcje
[x]
PMPG 0,00% 2,06 2025-10-09 09:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.