W I kwartale 2020 r. Grupa zanotowała stratę netto w wysokości 858 tys. zł w stosunku do osiągniętego zysku netto w wysokości 4 tys. zł za poprzedni okres. Na zanotowaną stratę netto największy wpływ miała nadwyżka ujemnych różnic kursowych w wysokości 870 tys. zł powstała głównie w wyniku wyceny na dzień 31 marca 2020 r zobowiązań leasingowych w walucie euro
To tylko wycena zobowiazan leasingowych, a nie transakcja jednorazowa.
Płatności leasingowe są realizowane w ratach. Wyniki operacyjne na dobrym poziomie, przepływy pięnieżne bardzo dobre. Teraz czekamy na ponone wezwanie i propozycje dywidendy
Trzeba zwrócic uwagę, że spółka dostała po główie na 800 tys zł na kursach, ale ciężko tego było uniknąć, bo stosuje częściowo naturalne zabezpieczenie należności kredytem. Nigdy się tego nie wykalkuluje dokładnie, gdyż płatności pojawiają się w róznych momentach.
Z ważnych rzeczy, amortyzacja wzrosła o 1 mln zł więc nalezny do uwzględnić. No i pojawiły się rezerwy na 800 tys zł na przegraną sprawę sądowa. Tak więc pojedyncze negatywne wydarzenia wpłynęly na wynik ok. 1,5 mln zł. W drugim kwartale kurs idzie juz w przeciwną stronę, a spółka ma bardzo dużo gotówki, więc wyjdzie z kryzysu dużo bardziej stabilna niż konkurencja. To będzie sprzyjało zwiększaniu udziału rynkowego, bo mało która firma transportowa ma tyle gotówki jako poduszkę.