• Koala Autor: _roger_ [89.64.73.*]
    https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/wydarzenia/platige-image-zaprezentowalo-nowa-animacje-pokazujaca-mozliwosci-unreal-engine-4/zj284rr
    link
    link
    link

    Umiarkowane info. Dobrze, że weszli w silniki realtime - otwiera pole do pracy nad cut scenami w silniku.
  • Re: Koala Autor: ~Cinek [83.21.53.*]
    dobre info, nie spodziewałem się tak szybko konkretów związanych z tym tematem. Za pewne niedługo posypią się zlecenia na cut-scenki i cinematki oparte na silniku. Warto zobaczyć jak dużo gier jest tworzonych w oparciu o ten silnik:
    link 
  • Re: Koala Autor: ~fanpli [89.64.78.*]
    w reklamie i cinematikach spowoduje to rewolucję
    przede wszystkim podnosi się jakość, skraca czas pracy gdyż nie trzeba np renderować kolejnego tła od początku
    a można użyć już kiedyś zrobione, które ma się w swojej cyfrowej bibliotece
    nie wiem, czy jakiś konkurent z branży coś takiego prezentował?
    widać, że platige idzie wraz z rozwojem technologicznym i ma rękę na pulsie
    brawo
    https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/wydarzenia/platige-image-zaprezentowalo-nowa-animacje-pokazujaca-mozliwosci-unreal-engine-4/zj284rr
  • Re: Koala Autor: _roger_ [89.64.73.*]
    Przestań naganiać. Juice od dawna liczy na Unrealu i nikt się nie ekscytuje. Sam proces przygotowania 3d pod silniki czasu rzeczywistego jest dłuższy niż pod renderer, którego PLI aktualnie używa. Skraca się natomiast wszystko, co dalej - rendering, kamery, itd.

    Dobrze, że PLI w to weszło, bo byli w tyle. Nie technologia świadczy o ich sile, a ludzie, którzy ją obsługują, a tych PLI ma mocnych.
  • Re: Koala Autor: ~TakietamPLIotki [84.17.55.*]
    Projekt komercyjny sprzed roku, a nie jakiś próby po godzinach ;)

    link 
  • Re: Koala Autor: ~fanpli [89.64.78.*]
    tak gwoli formalności to kiedyś juice było w strukturach grupy platige
    ale ich drogi się rozeszły kilka lat temu
    juice też fajna spółka, ale raczej skupiła się na reklamach
    platige robi wiele różnych projektów, a przyznane nagrody świadczą o ścisłej czołówce światowej
    nie wiem czy, juice jakiegoś oscara cinematikowego zaliczył jak pli albo jakies inne światowe wyróżnienie?
    hehe, jak się wchodzi do siedziby spółki to brakuje w wielkiej gablocie miejsca na kolejne statuetki
    owszem juice korzysta z ue 4d, ale nie wiem czy, wykorzystuja oni ray tracking? to dośc młoda technologia...
    "Platige Image zademonstrowało możliwości drzemiące w Unreal Engine 4 - technologii, z której korzysta warszawskie studio. Krótki film pt. "Koala" wykorzystuje m.in. ray tracing.''
    https://www.komputerswiat.pl/gamezilla/artykuly/ray-tracing-w-grach-na-czym-polega-przelomowa-technologia-i-co-tak-naprawde-zmienia/v50wzc6
    zauważyłem, że o pli napisali na onet:

    https://www.onet.pl/?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&pid=fb7f3405-0d91-4957-b199-506c6845e237&sid=07372b08-f780-4b33-9df9-1b765bfb7d0f&utm_v=2

  • Re: Koala Autor: ~fanpli [89.64.78.*]
    spokojnie obejrzałem spot jucie o bentleyu
    i animację koala
    w ogóle to nieporównywalne dwa projekty
    w tej jucice można dostac zawrotów głowy i oczopląsu
    w pli pierwszorzędne efekty typu ray tracing kałuże i światłocienie...
    cóż, inwestuję w pli nie w jucie to hehe, subiektywnie obiektywny jestem

  • Re: Koala Autor: ~TakietamPLIotki [84.17.55.*]
    Ja widzę dwie różnice i napiszę je w jednym zdaniu.
    Juice zrobił ROK temu KOMERCYJNY projekt w Unreal

  • Re: Koala Autor: ~zxc [83.9.125.*]
    A od dnia dzisiejszego PLI będzie robiło reklamy, cinematiki cut scenki itd.

    Ważne żeby było więcej zleceń, więcej pieniążków dla spółki i mniej czasu nad tym spędzali.
  • Re: Koala Autor: ~fanpli [89.64.78.*]
    chyba trzeba być informatykiem o specjalizacji animacja komputerowa
    i dopiero można ocenić to, co zrobiło pli w koala
    ale jako amator troszkę poszperałem i moim zdaniem:
    problem polega na tym, aby mega fizycznie poprawie, dokładnie tak jak w faktycznym zdjęciu lyu nakręconym filmie
    przedstawić fizycznie poprawnie bez jakiegoś kolorowania odbicia światła
    najnowsze karty graficzne mają w nazwie rtx, one to mają
    dużą moc obliczeniową i śledzenie światła oraz efekty dokładanie tak wyglądają jak w rzeczywistości niewirtualnej
    ktoś wrzucił link do byłej spółki platige - juice, która rok temu zrobiła w eu 4 reklamę bentleya
    tylko pytam się, gdzie tam jest jakikolwiek lustro, albo kałuża aby w pełni ocenić ray tracking?!
    nie potrzeba tej uporczywej wielogodzinnej resteryzacji, efekt osiąga się dużo szybciej innymi środkami
    ano, nie ma, ale krytycy koali szukajcie dalej...
    to, że teraz pojawił się koala związane jest właśnie z ray tracking, to może być prawdziwy przełom w cinematikach i reklamach
    w grach to już jest, ale trzeba się wykosztować na kartę obsługującą tej bajer
    nieprzypadkowo na świecie tez zauważyli animację platige:
    cyt
    ''W ramach trwających prac badawczo-rozwojowych studio tworzy animowane krótkie prezentacje nowych technologii UE4 w czasie rzeczywistym, w tym śledzenia promieni i innowacji renderowania.''
    ''Koala  to krótka, ale klasyczna historia bohatera, który znajduje się w niewłaściwym miejscu w niewłaściwym czasie. 
    Szczególną uwagę należy zwrócić na zastosowanie innowacyjnego systemu śledzenia promieni / technologii renderowania, który polega na analizie trajektorii promieni świetlnych i ich rozproszenia po odbiciu od powierzchni. 
    Szczególną uwagę należy zwrócić na zastosowanie innowacyjnego systemu śledzenia promieni / technologii renderowania, który polega na analizie trajektorii promieni świetlnych i ich rozproszenia po odbiciu od powierzchni. Śledzenie promieni w UE4 pokazuje efekty zmiany oświetlenia w czasie rzeczywistym, bez oczekiwania na renderowanie obrazu, co w przypadku tradycyjnych silników renderujących może potrwać wiele godzin.''
    w całej tej zabawie - moim zdaniem - przede wszystkim chodzi o to:
    cyt
    ''„Wprowadzenie funkcji raytracingu umożliwiło znaczący skok jakościowy, znacznie zwiększając realizm warstwy wizualnej.”

    https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=pl&u=https%3A%2F%2Fwww.awn.com%2Fnews%2Fplatige-image-releases-koala-unreal-engine-4-powered-short

  • Re: Koala Autor: ~HueHue [84.17.36.*]
    https://youtu.be/qC5KtatMcUw - Unreal5

    "So basically there won't be any cutscenes Any more, the gameplay itself is a cutscene,wow"

    CDProjekt produkuje swoje cutsceny przy pomocy animatorów wewnątrz studia.
    Platige będzie musiał się przenieść na, tą technologię jak najszybciej, żeby wogóle coś robić na rynku gier.
    Jeszcze przez jakiś czas przydadzą się specjaliści od cyfrowej fabuły.
    Oczywiście Fanpi powie, że już to zrobili, bo powstał jeden filmik wewnętrzny.
    Moim zdaniem taka jakość techniczna pozwala producentowi gry na pozostanie z produkcją fragmentów storytelingowych pod własnym dachem. Z drugiej strony, jak rynek reklamy odbije to można i reklamy robić w tej technologii.

  • Re: Koala Autor: ~fanpli [89.64.77.*]
    nie ja decyduję o strategii i how know spółki
    pli jest w czołówce firm światowych z branży i cały czas inwestuje w moc obliczeniową, aby być na czasie
    oczywiście wszystkie nowinki najpierw są stosowane w grach, nie wiem ile czasu zajmie implementacja technologii do
    cinematików, reklam i vfx
    jestem za, jakość wyśmienita:
    https://pclab.pl/news84340.html
    ale, aby krytykować pli, że jest jakoś opóźniona poszukajcie jakiegoś branżowego projektu w tej technologii
    i przypomnienie: pli jak na razie gier nie produkuje...

  • Re: Koala Autor: ~fanpli [89.64.77.*]
    do mojego poprzedniego postu:
    epic games pokazało możliwości,ale na końcu filmiku jest info, że dopiero w 2021 pojawią się pierwsze gry
    widać, to nie takie proste: mówisz masz....
    https://pclab.pl/news84340.html
[x]
PLATIGE 0,00% 11,50 2025-10-08 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.