Enter będzie miał problem z wydostaniem się tarapatów.. będzie miał poważne problemy jak mu rząd nie pomoże, bo jak na dany moment lot minimalizuje straty a Enter czym? jednym samolotem za granicą? Nie rozmieszajcie mnie.. dziś kupujecie po ~20% w górę, a za parę dni odsprzedacie po -10/15%... brak jakiejkolwiek logiki. Jedyne co zostaje, to być może moment na odbicie spowodowane "czasem", ale to nie ten czas... za miesiąc może.
No i widać że nic nie wiesz :)
Koszta Lotu vs koszta Entera to jest inna liga. Enter to wzór w tej dziedzinie. Lot jest obrośnięty związkami zawodowymi. A zresztą po co przekonywać trolla
Enter jest najlepszy w branzy niskkosztowych przewozow czarterowych . Pamietajcie o tym ze LO i kazdy inny sieciowy bedzie musial latac na pusto zanim wypelni siatke .Enter lata na przedplatach .zaplacone = leci . Nie zaplacone = nie leci . Proponuje spojrzec rowniez na BIlans 6m2019 . maja duzo kaitalu wlasnego oraz dobry 2019 caly rok . Nie martwie sie o to ile ale jak mocno przyspiesza na zgliszczach innych zlewarowanych i zadluzonych po uszy przewoznikow. Z wiadomosci z branzy wynika ze firmy leasingowe zawieszaja koniecznosc placenia rat za okres zawieszenia operacji wiec bedzie jeszcze lepiej .
Rozumiesz modele biznesowe LOTu i Entera? Lot żyje z przedpłat za bilety. Oznacza to ze już dawno skonsumował kasę za loty które miały się teraz odbyć. Trzeba wiec te kasę oddać, a Lot jej nie ma. I to jest poważny problem dla Lotu. Enter dostaje kasę z góry za sprzedany samolot od biura podróży. Nie lata, to po prostu nie zarobi. Mało tego ma takie leasingi, ze jak nie lata to nie płaci. W związku z tym zjeżdżają koszty. I dlatego Enter czeka w spokoju a inni się posypią po Panowie z Entera spodziewali się kryzysu i tak ustawiali biznes żeby przetrwać jak się posypie. Mogą sobie pozwolić na zmniejszenie wynagrodzeń czy wręcz niepłacenie ludziom jeśli nie pracują, a Lot? 5 tys ludzi i masa związków. Dlatego żeby ratowac tego politycznego trupa trzeba teraz realizować przewozy cargo. A mogliby te kasę przeznaczyć na ratowanie prawdziwych dobrych małych firm które teraz padają jak knajpy, przewoźników czy fryzjerów.
To się módlcie żeby ten PIT stop długo nie potrwał , wszyscy pracownicy entera dostali cięcia w postaci aneksów do końca czerwca i maila z wiadomością ze firmę stać na trzy miesięczny przestój później pakujemy się do wora
Dodatkowo raport Entera za 2019 rok zapewne doda wiary tym, którzy nadal się wahaja. Jak zobacza wzrost zysku 100% r/r z dwoma uziemionymi Maxami i odszkodowaniem w drodze to i zaczna kupować Ci co myśla teraz nad sprzedaża. Im wiecej uziemień ze strony konkurencji, tym lepiej. W przyszlosci kazda informacja odnośnie powrotu jakiegokolwiek samolotu tych przewożników bedzie miala wpływ na kurs entera.
Pierwsze mocne odbicie bedzie po wynikach za Q4. Po dobrych raportach Enter skakal po 15-30% w kilka sesji. Kolejnym podbicie nastapi w zwiazku z luzowaniem ograniczeń w krajach UE. W końcu i Polska się otworzy. Na rynku pojawi sie sporo okazji do zakupu czy wynajmu samolotów na przyszłe sezony. Raport za Q1 2020 tez bedzie rekordowy pod wzgledem przychodow i liczby lotów, a paliwo, ktore jest głównym obciażeniem zmiennym spółki, szoruje od jakiegoś czasu po dnie. To pewnie zapewne kolejny impuls do wzrostów. Już bardziej rynki sie nie pozamykaja, a statystyki i wypowiedzi zagranicznych rzadów mowia same za siebie.
Niemiecki rząd mówił że 70% Niemców zachoruje i wiele umrzesz. Government = govern mentality = kontrola umysłu. Pewnie będą chcieli przeforsować jakies ustawy które pozwolą Niemcom podróżować, oddając kolejna cząstkę swojej wolności.
Dokładnie ci sami eksperci jeszcze nie tak dawno przestrzegali, że w ciagu kilku miesiecy bedziemy mieli 60 mln zgonów globalnie. Potem beda mogli sobie przypisać zasługi, że jednak tak drastyczne liczby nie zostały osiagniete dzięki ich wspaniałemu doradztwu. Dodam, że niespełna 40% nowych zachorowań w EU pochodzi z placówek Zdrowia publicznego zarzadzanych przez tych samych ekspertów.