“More and more countries are going to instant payment. Thailand recently launched their instant payment network, and this partnership with the largest bank in the country allows us to get the time to settle payments down from around 24 hours to an average of 22 seconds. [It’s] faster to send money to Thailand than to someone else in Europe.” link
Business has never been better at Azimo. The COVID-19 crisis may have sent the global economy into a tailspin, but this Amsterdam-based remittance service has seen transactions jump by nearly a third in recent months.
"In an interview, Azimo CEO Richard Ambrose highlights that the tech company experienced a 50% to 70% surge in customer acquisition during the height of the lockdown from April to May..... Apart from that, Azimo’s habituation rate consistently remained at 40% before, during, and after the nationwide lockdown. Ambrose defines habituation rate as the proportion of people who have become long-term customers since they first subscribed to the platform.... ....Along with the combination of income* growth, Azimo has also been EBITDA profitable for six months in a row starting from April up until September..."
Wygląda na to, że biznesy dojrzewają w podobnym czasie, g-curve nie był wymysłem. W zeszłym roku EBITDA na plus wyszlo Answear, Frisco, Geewa, Prowly, Tatilbudur, Travelata, FocusTelecom czy Sidly. Gett też miał już EBITDA na plusie. Szkoda tylko Tatilbudur, bo zdaje się że nie przetrwa. W tym roku na plus z EBITDA weszło Azimo i zdaje się że MarketFinance (granty i finansowanie dluzne), a także mFind (Punkta). W zasadzie już poza wtopami spisanymi na straty nierentowne pozostaje tylko KupiVip, oraz Travelata i Gett przejsciowo.
W EuroVentures z kolei EBITDA i wyniki netto rosną szybciej niż przychody (IAI, Netrisk, ATM) co jest w tym portfelu najważniejsze. Niewiadoma jest tylko Mobiltek.
" Jak powiedział BNamericas dyrektor generalny Azimo, Richard Ambrose, plan polega na rozszerzeniu sojuszu z dLocal, który jest już obecny w największych gospodarkach Ameryki Łacińskiej.
„Myślę, że w nowym roku przyjrzymy się także Argentynie i Chile, kolejnym najważniejszym rynkom dla nas pod względem wielkości, szczególnie Argentynie, która co dwa lata ma dużo ruchu z Europy do Argentyny w okolicach północnych i południowych zim. - powiedział Ambrose, były dyrektor eBay i PayPal. „Każdy kraj wymaga osobnej integracji. Kiedy skończysz, stosunkowo łatwo jest wykonać następną serię ”.