Jasne że ruszy, to tylko kwestia czasu To spółka dla cierpliwych :-)
Rynek polski rośnie, co najlepiej widać po statystykach ze spotifycharts. Rośnie też udział polskich utworów, znaczna część których przechodzi przez E-muzykę.
Biorąc pod uwagę, że w 2kw 2018 była premiera Somy ( przez EMU przechodziła zarówno forma cyfrowa jak i fizyczna), to wyniki za kw 2 2019 wyglądają całkiem nieźle
monetyzacja muzyki online nie jest prosta a widać że spółka ma o tym pojęcie, w przeciągu kilku lat ponad 80% muzyki będzie słuchane tylko online, w zasadzie płyty na półkach to będzie nisza, piracenie powinno raczej maleć, indipendentdigital też rośnie
Trzeci kwartał się nieźle zapowiada dla Emuzyki pod kątem przychodów ze streamingu
w 2q 2019 łączna ilość przesłuchanych w Polsce utworów z grupy top200 to 390,9 mln Analogiczne dane dla 3q 2019 to już 469,5 mln (przeszlo 20% wzrostu)
Co ciekawe w q2 Polska muzyka stanowiła 49% odsłuchów, w q3 już 66%, z czego znacznia część przypada na Emuzykę.
Dane są dostarczane tylko w ujęciu dobowym lub tygodniowym i można je wyeksportować w formacie csv do excela (prawy górny róg), także podsumowanie w ujęciu kwartalnym wymaga trochę wysiłku (przypisanie utworów do E-Muzyki dotykowo wymaga zdefiniowania wytwórni z którymi współpracują poszczególni wykonawcy z oznaczeniem tych wytwórni, z którymi współpracuje E-Muzyka)
Kategoryzacja na kraje dotyczy użytkowników (nie twórców), którzy płacą abonament w PLN, stąd przychody od polskich słuchaczy nie są wrażliwe na kursy walutowe.