• analiza Autor: ~b24_Fan [83.22.249.*]
    Czytam prospekt i uwazam, ze to moze byc lepsze niz LC. Panowie mają głowę na karku.

    Po kolei:
    - spółka zakłada wzrost przychodów z 5 mln zł w 2016 do 23,7 mln zł  w 2020 roku.Czyli w 2020 roku ta spółka będzie większa niż livechat po wejściu na giełdę (ten miał w 2013 roku 18,9 mln przychodu, wszedl na poczatku 2014).
    Czy nie powinna wtedy osiągnąć wycene livechat z IPO = 470 mln zł (235 zł za akcje w przypadku b24)???

    Szczegoly są w prospekcie, na stronie 117:
    https://relacje.brand24.pl/dokument-informacyjny/

    - moim zdaniem to są konserwatywne założenia. Kto wie czy nie osiągną:
    = 6213 klientów zgodnie jak planują
    x 415 zł średni abonament (aktualnie 346 i wzrosło o 20% w ciągu ostatnich 2 lat, to teraz zakładam 3 lata na dalsze 20%)
    x 12 miesięcy
    = 30,1 mln zł przychodu około 2020/2021 roku. Zysk netto będzie w takiej sytuacji nie 4,6 mln, a moze nawet 10 mln zł+!!!

    - warto dodatkowo zwrócić uwagę, że (od strony 134 w prospekcie) spółka:
    * obniża koszty utrzymania CMC,
    * obniża koszty pozyskania klientów CAC, rośnie liczba wejść na stronę, rośnie konwersja,
    * spada współczynnik odejść klientów churn (z 12% na 7% w zagranicy),
    * rośnie APRU (z 283 w 2015 nad 346 w 2017, 20% w 2 lata)
    * rynek  monitoringu urośnie z 3 mld dolarów w 2016 roku do 10 mld w 2020 roku

    Każdy z tych punktów stanowi dodatkowy czynnik potencjalnego wzrostu wartości. Cele wskazane w programie managerskim są z górką do dowiezienia, spółka wzięła konserwatywne cele bo buduje wartość długoterminowo i w 3 lata chce pokazać, że dowiezie wyniki.
[x]
BRAND24 -0,67% 59,40 2025-11-28 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.