Czytam prospekt i uwazam, ze to moze byc lepsze niz LC. Panowie mają głowę na karku.
Po kolei:
- spółka zakłada wzrost przychodów z 5 mln zł w 2016 do 23,7 mln zł w 2020 roku.Czyli w 2020 roku ta spółka będzie większa niż livechat po wejściu na giełdę (ten miał w 2013 roku 18,9 mln przychodu, wszedl na poczatku 2014).
Czy nie powinna wtedy osiągnąć wycene livechat z IPO = 470 mln zł (235 zł za akcje w przypadku b24)???
Szczegoly są w prospekcie, na stronie 117:
https://relacje.brand24.pl/dokument-informacyjny/
- moim zdaniem to są konserwatywne założenia. Kto wie czy nie osiągną:
= 6213 klientów zgodnie jak planują
x 415 zł średni abonament (aktualnie 346 i wzrosło o 20% w ciągu ostatnich 2 lat, to teraz zakładam 3 lata na dalsze 20%)
x 12 miesięcy
= 30,1 mln zł przychodu około 2020/2021 roku. Zysk netto będzie w takiej sytuacji nie 4,6 mln, a moze nawet 10 mln zł+!!!
- warto dodatkowo zwrócić uwagę, że (od strony 134 w prospekcie) spółka:
* obniża koszty utrzymania CMC,
* obniża koszty pozyskania klientów CAC, rośnie liczba wejść na stronę, rośnie konwersja,
* spada współczynnik odejść klientów churn (z 12% na 7% w zagranicy),
* rośnie APRU (z 283 w 2015 nad 346 w 2017, 20% w 2 lata)
* rynek monitoringu urośnie z 3 mld dolarów w 2016 roku do 10 mld w 2020 roku
Każdy z tych punktów stanowi dodatkowy czynnik potencjalnego wzrostu wartości. Cele wskazane w programie managerskim są z górką do dowiezienia, spółka wzięła konserwatywne cele bo buduje wartość długoterminowo i w 3 lata chce pokazać, że dowiezie wyniki.